fallback

EС готви глоби за държавите, които изостават с електрификацията

Санкцията ще бъде 1000 евро за всяка зарядна станции, която не е монтирана според плана

Най-малко една станция за зареждане на електромобили на всеки 60 километра главни пътища до края на 2025 г. - както знаем това е основната цел, заложена в законодателството на ЕС за алтернативните горива, което се преразглежда в Европейския парламент след актуализацията на Европейската комисия. Изглежда обаче този път евродепутати няма да се ограничат само с определянето на цели пред държавите, а ще има и наказания за тези, които не се справят.

Според германския "Шпигел", разпоредбата ще бъде придружена със система от санкции, която да се прилага към държавите, които изостават с инфраструктурата. Този ход се счита за необходим, защото именно наказанията са най-лесният начин за преодоляване на бариерите, които в голяма част от случаите са просто бюрократични.

В сега действащия текст е записано, че в края на 2020 г. на Стария континент е трябвало да има 677 000 зарядни хъба. Вместо това обаче са инсталирани 377 000, което е с цели 300 000 по-малко. Според създателите на законопроекта, някои държави-членки „просто не са представили национални стратегически планове“. Поради това комисията по транспорт в Европейския парламент определи нова крайна дата на изтичане на срока – 2024 г. И за да не се допускат същите грешки като в миналото, са предвидени глоби.

Засега няма точна яснота за техния размер, но се споменава 1000 евро за всяка колонка за зареждане по-малко от определеното. Санкции ще има и срещу операторите на зарядни станции, които не гарантират всички необходими услуги и не извършват адекватна поддръжка на терминалите.

Следващите стъпки са текстът с промените да влезе този месец в пленарната сесия на Европейския парламент и след това, ако бъде одобрен, в Съвета на Европейския съюз. Това ще бъде последвано от тристранен диалог и евентуално обсъждане във всички държави-членки заедно със забраната за спирането на продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г. Ясно е обаче, че ЕС изпраща силно и ясно послание – няма да се допускат повече забавяния при електрификацията.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Много джендър много нещо в тоя ЕС. Гледам, че и тук един ни убеждава за електрокарите. Кажи дженди по какво се различава този съюз от соца? Аз мога да ти кажа, че сега е много по-зле от тогава. Такива некадърници и лобисти управляват континента, че просто няма къде повече от това. Една Урсула, която никой не я е избирал с преписана доктурантура, гинеколожка по образование бивш министър на отбраната на Германистан със стотици милиарди далавери, разследвана ще ни дава наклон. Джендърска работа.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    а да, тоя с "избора"... анимационен герой, никой с всичкия си няма да си купи въшлив електрокар освен по принуда, но тъй като еко левичарчетата много ви кефи да забраните нещо и да давате "избор", е твърде вероятно скоро да получите равно по големина и сила противодействие - да се чете недостиг на ток и разни други екстри :)
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    да бе той тока се прави само от цветя и рози налЕ?
  • #10
    До номер 9 ( преди 2 години )
    Номер 9 не давай такива идеи, че някой може наистина да ги изпробва, хора всякакви има.
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Въглеродния диоксид не е отровен. Даже и не е вреден за човека. Щом си сигурен, че само това излиза от ауспуха на бензинов автомобил, можеш ли да заложиш на това твърдение живота на семейството ти, като ги качиш в автомобила, вкараш го в гаража, затвориш го плътно и оставиш двигателя да работи за няколко часа със свалени прозорци на автомобила?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Кво излиза бе въглероден диоксид изключвям дизела нсидтина баклучава технология но от немците толкова
  • #7
    NO SMOGGING ( преди 2 години )
    Единственият откъснат от реалността е този, който не вдява, че от гърнето излиза отрова за всеки жив организъм. Поради което гърнето не трябваше да съществува на първо място, още по-*** да трови хората цял век
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    Май си пропуснал кой те е поробил и не ти дава право на избор! Както виждаш в момента в който започнаха да дават избор на хората, те започнаха да избират да си купуват и електромобили. Към момента проблема с ръста на продажбите е най-вече липсата на електромобили или по-скоро компоненти за тяхното производство. Но автопроизводителите до скоро не им даваха шанс, а ако се разчита на toyota и досега нямаха да имат никакви продажби. Добре че беше Тесла и китайците, за да дадат избор на хората.
  • #5
    Да бе ( преди 2 години )
    Европедалите са се запътили към на майките си ауспуха и то яко! Ситуацията вече отива на бой и си мисля, че късата клечка ще е за тях! Няма начин шепа бюрократични мишки да определят съдбата на милиони, даже и овце! Чашата отдавна прелива и вече с пиене на хапчета няма да се спре диктата на шепа откъснати от реалността ***!
  • #4
    До Нереалистично ( преди 2 години )
    Какво значи да започне 2040г тя вече е започнала и може да е по-бавно но не е 20 години назад да не би да не си срещал зареждаеми коли по улиците все пак средната възраст на колите е 7-8 години повече а не 27 като в ЕС е 11.5 години а при нас е 19
fallback
Последни