fallback

EС готви глоби за държавите, които изостават с електрификацията

Санкцията ще бъде 1000 евро за всяка зарядна станции, която не е монтирана според плана

Най-малко една станция за зареждане на електромобили на всеки 60 километра главни пътища до края на 2025 г. - както знаем това е основната цел, заложена в законодателството на ЕС за алтернативните горива, което се преразглежда в Европейския парламент след актуализацията на Европейската комисия. Изглежда обаче този път евродепутати няма да се ограничат само с определянето на цели пред държавите, а ще има и наказания за тези, които не се справят.

Според германския "Шпигел", разпоредбата ще бъде придружена със система от санкции, която да се прилага към държавите, които изостават с инфраструктурата. Този ход се счита за необходим, защото именно наказанията са най-лесният начин за преодоляване на бариерите, които в голяма част от случаите са просто бюрократични.

В сега действащия текст е записано, че в края на 2020 г. на Стария континент е трябвало да има 677 000 зарядни хъба. Вместо това обаче са инсталирани 377 000, което е с цели 300 000 по-малко. Според създателите на законопроекта, някои държави-членки „просто не са представили национални стратегически планове“. Поради това комисията по транспорт в Европейския парламент определи нова крайна дата на изтичане на срока – 2024 г. И за да не се допускат същите грешки като в миналото, са предвидени глоби.

Засега няма точна яснота за техния размер, но се споменава 1000 евро за всяка колонка за зареждане по-малко от определеното. Санкции ще има и срещу операторите на зарядни станции, които не гарантират всички необходими услуги и не извършват адекватна поддръжка на терминалите.

Следващите стъпки са текстът с промените да влезе този месец в пленарната сесия на Европейския парламент и след това, ако бъде одобрен, в Съвета на Европейския съюз. Това ще бъде последвано от тристранен диалог и евентуално обсъждане във всички държави-членки заедно със забраната за спирането на продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г. Ясно е обаче, че ЕС изпраща силно и ясно послание – няма да се допускат повече забавяния при електрификацията.

fallback
  • #3
    Реалистично ( преди 2 години )
    В България това не ни засяга. Тук 95% от хората карат втора употреба. Тепърва ще има да се внасят милиони автомобили в България. Всичко ново с ДВГ което сега се кара в западна Европа постепенно ще идва към България и Румъния през следващите 20 години. Масова електрификацията в България може да започне някъде 2040г. ако до тогава имаме нужната инфраструктура. Но това е далече. До 2040г. с тия войни и кризи я камилата я камиларя...
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Нее изобщо няма ефект но само в главата на такива като теб а в реалността над 30% от тока в ЕС вече е от ВЕИ като перките стигнаха по дял ВЕЦовете и 20% от пазара на коли са електромобили и зареждаеми хибриди и разбира се още много незареждаеми хибриди
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    ЕС да престане да се занимава с глупости. В момента ситуацията не е такава, че да се налага насила електрификация. В момента на европейците им е през.. крачола за зелена сделка, зелена енергия и прочие пониятия с които само се харчат едни пари, а реален ефект няма и няма и да има.
fallback
Последни