fallback

EС готви глоби за държавите, които изостават с електрификацията

Санкцията ще бъде 1000 евро за всяка зарядна станции, която не е монтирана според плана

Най-малко една станция за зареждане на електромобили на всеки 60 километра главни пътища до края на 2025 г. - както знаем това е основната цел, заложена в законодателството на ЕС за алтернативните горива, което се преразглежда в Европейския парламент след актуализацията на Европейската комисия. Изглежда обаче този път евродепутати няма да се ограничат само с определянето на цели пред държавите, а ще има и наказания за тези, които не се справят.

Според германския "Шпигел", разпоредбата ще бъде придружена със система от санкции, която да се прилага към държавите, които изостават с инфраструктурата. Този ход се счита за необходим, защото именно наказанията са най-лесният начин за преодоляване на бариерите, които в голяма част от случаите са просто бюрократични.

В сега действащия текст е записано, че в края на 2020 г. на Стария континент е трябвало да има 677 000 зарядни хъба. Вместо това обаче са инсталирани 377 000, което е с цели 300 000 по-малко. Според създателите на законопроекта, някои държави-членки „просто не са представили национални стратегически планове“. Поради това комисията по транспорт в Европейския парламент определи нова крайна дата на изтичане на срока – 2024 г. И за да не се допускат същите грешки като в миналото, са предвидени глоби.

Засега няма точна яснота за техния размер, но се споменава 1000 евро за всяка колонка за зареждане по-малко от определеното. Санкции ще има и срещу операторите на зарядни станции, които не гарантират всички необходими услуги и не извършват адекватна поддръжка на терминалите.

Следващите стъпки са текстът с промените да влезе този месец в пленарната сесия на Европейския парламент и след това, ако бъде одобрен, в Съвета на Европейския съюз. Това ще бъде последвано от тристранен диалог и евентуално обсъждане във всички държави-членки заедно със забраната за спирането на продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г. Ясно е обаче, че ЕС изпраща силно и ясно послание – няма да се допускат повече забавяния при електрификацията.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    то тия батерии за коли са по-вредни от дизела.
  • #22
    До 20 ( преди 2 години )
    Така е тези изисквания вече сигурно са лесно покрити в към 90% от пазара в ЕС - Германия, Франция, Италия, Бенелюкс и Австрия а най-трудно предполагам ще е само в северните половини на Швеция и Финландия но едва ли ще реват сякаш не могат да отделят по 2-3 милиона евро при положение че сигурно дават на няколко часа по толкова за внос на газ и петрол
  • #21
    carpe_diem ( преди 2 години )
    А комунизъма колко по-хубаво било - или не сте живели тогава, или сте били млади, а то в най-младите години на човек и гадното му е хубаво и не може да прецени. Аз бях малък, но помня. Колкото и наглед *** регулации да се правят, тая гaдост от тогава много трудно може да се доближи. А отървем ли се от зависимостта от рассия (стига да не влизаме в прекалена зависимост към щатите или Китай, че то и това не е много ок), нещата пак ще тръгнат много нагоре. Ама ако думнат големите бомби, все тая...
  • #20
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Ако в Plugshare и сега има на доста по-често от 60 км зарядни станции по главните пътища. Може би части от Северна България не са покрити само, ама там инвеститорите чакат магистрала Хемус, Видин - Ботевград и Русе - Търново. С електричка си е супер, хем нашата е със супер малка батерия и без бързо зареждане. Не ми се поглежда бензинката, колкото и да е расова. Точно за 4 пътувания ми е трябвала тая година, през останалото време я припалвам веднъж на 1-2 седмици да развърти карaнтиятa...
  • #19
    До16 ( преди 2 години )
    Отделно, че 2ра ръка коли няма да има, и ще си останат тия 10% до към 40 - другите рязко ще станат социално слаби, и метрото няма как да ги поене, и ще почна възстания, щото не може всеки на минимална или средна РЗ да си земе лизингова кола с лепенките, и ще ни върнат в там където целят - Соца, щото до момента от ЕС виждаме само Комунизъм - забрани санции, рестрикции, и бой по каската, който не е послушен. Ти идея си нямаш какво се задава. 400К коли на зарядно едновременно? А Кабели? А ток? м?
  • #18
    До 16 ( преди 2 години )
    Приятелю, много си далече от нещата, виждаш само повърхността. 1. тия 10% са хора, дето се чудеха ква играчка да си купят и без друго, щото са си смогнали на масрафа; 2. На производителите си им забраниха, защото Евро 7 стд ще важи Само 10г и не е рентабилно за тях = Или ток сега или фалит 2035г. щото пари за той и бенз. Е7 няма ;). 13 години не е далеч в бъдещето - за 13г няма да се произведат нужните централи, щотоо, приятелю, град 500000 поне 400000 коли ще са на пусията едновременно.
  • #17
    Класика ( преди 2 години )
    Бързат преди да дойде Тръмп! Затова приемат всякакви извратени закони!!??? За гейове,лесбийки,родител 1 и 2....,това забраняват онова забраняват,едно друго и и едно още...,не остана една свобода!!?? Бързат обратеняците и спекулантите да се легитимират преди да дойде Тръмп!
  • #16
    До 12 ( преди 2 години )
    Ако знаеш колко си далече от истината! Забраните за продажби на двг са далече в бъдещето след 13 год, но още днес 10% ИЗБРАХА да си купят електромобили, въпреки че имаха СВОБОДАТА да си купят дори дизел. Точно както никой не принуждава все още автомобилните компании да произвеждат и продават електромобили. Китайците никой не ги е принудил да дойдат на европейския пазар да продават електромобилите си, сами си дойдоха и почти не предлагат ДВГ. Надали ще има нужда от забрани, като има избор.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    ще рече че в българи с 10 станции сме покрили норматива, защото повечето главни пътища минават през градовете , а там имаш в много магазини и реално остават малко километри непокрити
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    поредната измишльотина за да се вземат едни пари от едни хора, ще минтират по ЕДНО зарядно на всеки 60 км и тъй като в голямата си част са нерентабилни за поддръжка - както и в момента - голямата част все не работят
fallback
Последни