Автомобилната индустрия по света се стреми към максимална автоматизация на производството. В допълнение към намаляването на разходите и потенциалните дефекти това се дължи и на значителната сложност на процеса на сглобяване поради големия брой електроника. Но в Индия се прилагат и други методи, поне в завода за мотоциклети Metro Motorcycles, където агрегатите се сглобяват ръчно.
От публикувано в социалните медии видео се вижда как човешкият „робот“ се справя със сглобяването на един двигател само за 8 минути. Разбира се, това е малък агрегат, предназначен за двуколесно превозно средство, но все пак тази практика се различава от световната.
Видеото показва „производствената линия“, която представлява обикновена дълга маса с множество контейнери с компоненти. Тези двигатели се монтират на мотоциклет Metro MR70, който в Индия струва малко под хиляда щатски долара. 70-кубиковият едноцилиндров двигател произвежда мощност 5,63 к. с. Но в страната мотоциклетите са изключително популярно превозно средство.
В края на септември в Индия беше представен бюджетен електрически автомобил Tata Tiago.ev. Базовото оборудване на модела, който може да измине 250 км с едно зареждане, беше оценено само на $10 370. Автомобилът може да измине 255 км без презареждане. Предлагат се няколко конфигурации и опции с различен капацитет на батерията, започващ от 19,2 киловатчаса.
Това е за базовата версия, наречена XE. Има и варианти с батерия с капацитет 24 киловатчаса, които изминават до 315 км. Тук цената става $ 14 499. Презареждането на батериите за изминаването на 100 км е за половин час. Двигателят е синхронен с постоянен магнит и произвежда 74 к. с. Производителят дава гаранция за мотора от осем години или 160 000 км.