Концептуалният автомобил не е само смел поглед в бъдещето, безкомпромисни решения и ентусиазъм. Понякога е и пропусната възможност. А когато става въпрос за суперавтомобили нещата са и по-сериозни.
И ако началото е концепцията и повече обещания и мечти, следва конвейр и производство. Но не винаги нещата стават такива, каквито им се е искало на идеолозите, конструкторите и производителите. И вместо триумф на пазара, тези обещаващи суперколи събират прах в музеи или частни колекции. Или изчезват напълно в неизвестна посока. Изданието motor.ru направи преглед на суперколи, които биха направили света на автомобилите по-интересен и разнообразен. Но са се провалили.
Провалените суперколи (ГАЛЕРИЯ):
Стереотипът, че улегнал джентълмен на пенсионна възраст трябва да кара Cadillac, започва да губи актуалност преди около тридесет години. През първата половина на деветдесетте General Motors представя дръзкия седан Seville STS с усъвършенстван (особено за САЩ) 32-клапанов Northstar V8 с обем 4,6 л и мощност 300 к. с. Не спортна кола в пълния смисъл, но много добро приложение за бъдещето.
В началото на 2000-те години Cadillac са узрели за сериозни промени. Шасито със задвижване на предните колела започва да се заменя с класическа архитектура, а стареещият стил отстъпва на новия дизайнерски език на Art&Science. Времето за раждането на Cadillac Cien със средноразположен двигател се смята за най-подходящо и защото през 2002 г. марката отбеляза своя вековен юбилей и насрочва шоуто да съвпадне със знаменателна дата.