Концептуалният автомобил не е само смел поглед в бъдещето, безкомпромисни решения и ентусиазъм. Понякога е и пропусната възможност. А когато става въпрос за суперавтомобили нещата са и по-сериозни.
И ако началото е концепцията и повече обещания и мечти, следва конвейр и производство. Но не винаги нещата стават такива, каквито им се е искало на идеолозите, конструкторите и производителите. И вместо триумф на пазара, тези обещаващи суперколи събират прах в музеи или частни колекции. Или изчезват напълно в неизвестна посока. Изданието motor.ru направи преглед на суперколи, които биха направили света на автомобилите по-интересен и разнообразен. Но са се провалили.
Провалените суперколи (ГАЛЕРИЯ):
Интересното е, че зад оригиналната американска емблема стоят британски специалисти. Всъщност учени. Изключително успешният външен вид на изтребителя F-22 Raptor (въпреки че сравненията с известния „стелт“ F-117A Nighthawk са по-вероятни) е измислен от Саймън Кокс, който преди това нарисува Isuzu Vehicross и Opel Speedster. Вътрешността е дело на местното студио GM (Advanced Design Studio).
Cadillac Cien е построен според всички правила на изкуството да се правят суперавтомобили. Монокок и корпус от въглеродни влакна. Зад купето има 7,5-литров V12 с директно впръскване на горивото и система за деактивиране на четири или повече цилиндъра при ниски натоварвания. Шестстепенната роботизирана скоростна кутия също е доста неочаквана, а не познатата механична на General Motors. Ускорение до 100 км/ч за около 3,5 секунди, максимална скорост 350 км/ч, мултимедия с гласово управление, система за нощно виждане… Целият този високотехнологичен комплект в една кола, която обаче не стига до поточната линия .