IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как сами да удължите живота на необслужваем акумулатор

Единственото условие е въпросната батерия да е пълна с течен електролит, а не с гелообразен

Сега, когато цените на резервните части, както и всички останали стоки, повишават цените си, дори и най-небрежните собственици на автомобили трябва да се замислят как могат да спестят някой лев от поддръжката на колата. Независимо от това, в навечерието на студения сезон, водачите на моторни превозни средства е добре да обърнат внимание на акумулаторите на своите коли.


акумулатор


Което е разбираемо: батерията не е евтина и не може без нея. Ето защо е важно да удължите живота на акумулатора колкото е възможно повече, за да не харчите пари за нова покупка. Разказваме ви как да накарате батерията да издържи по-дълго.

Първо, обърнете внимание на това как е монтиран акумулатора в двигателното отделение. Той трябва да е захванат здраво, да не вибрира, когато двигателят работи, защото всяка такава вибрация съкращава живота му, повреждайки вътрешните му компоненти. В много случаи може да се стигне и до т.нар. късо съединение.

Още един съвет. Проверявайте напрежението поне веднъж на всеки сезон. Ако падне под 12.3 волта, препоръчваме да презаредите акумулатора веднага. Факт е, че животът на оловно-киселинната батерия ще бъде значително намален, ако се остави незаредена за дълго време. Добрата оловно-киселинна батерия трябва да има напрежение от около 12.7 волта.

Всичко това трябва да се направи своевременно, като това е от особено значение за т.нар. необслужваеми акумулатори - тези, които нямат тапи за пълнене на електролит или дестилирана вода. И ако зарядът започне да пада, такава батерия вече няма да може да изпълнява функциите си и ще трябва да бъде бракувана.


акумулатор


Разбира се, можете да удължите "агонията" с периодично изваждане на на акумулатора и зареждане от преносимо устройство. Но батерията няма да издържи дълго, особено през зимата. В резултат на това двигателят ще откаже да стартира в най-неподходящия момент.

Но не се обезсърчавайте! Има кардинален "старомоден" метод за удължаване на работата на въпросните необслужваеми акумулатори . За да направите това, достатъчно е внимателно да пробиете дупки в корпуса, за да можете да допълните с електролит. Тук основната трудност е, впоследствие да се поставят тапи в такива дупки. Но има изход.

Дупките могат да бъдат запечатани с подходящо парче автомобилна виброизолация. Този материал понася доста добре киселина, прилепва плътно към пластмаса и надеждно запечатва дупки. Така собственикът на автомобила получава възможност да контролира и регулира плътността на електролита, което означава, че батерията ще служи вярно повече от една година.

Единственото условие е въпросния необслужваем акумулатор да е пълен с течен електролит, а не с гелообразен - геловите акумулатори съдържат киселина, която е превърната в гел с добавянето на силициев гел.


0 от 500
  • #4
    9 rate up comment 12 rate down comment
    До #3 ( преди 3 години )
    Какво му обслужваш на акумулатора бе, селски? Той трябва да те обслужва! А така наречения необслужваем би трябвало да е неизползваем! Егати селските пръчки сте!
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    Веднъж да се съглася с автора, но донякъде!! Вече година и половина карам със съживен гелов НЕобслужваем акумулатор (на мотоциклет) Разпечатах го, долях няколко пъти вода на малки количества, зареждане и....все още съм с него! Така съживихме и на брата Yassa-та, пак гелов!Автомобилен, с течен електролит, не съм пробивал досега, просто защото е на 7г и не мисля да го мъча, освен за спорта :)
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Деян ( преди 3 години )
    Брау , брау... тц,тц, тц...
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ръцете, знаеш ли какво е необслужваем и каква е разликата с необслужван? Пълна скръб сте, не"гра"мот"ни"*** такива?