Сега, когато цените на резервните части, както и всички останали стоки, повишават цените си, дори и най-небрежните собственици на автомобили трябва да се замислят как могат да спестят някой лев от поддръжката на колата. Независимо от това, в навечерието на студения сезон, водачите на моторни превозни средства е добре да обърнат внимание на акумулаторите на своите коли.
Което е разбираемо: батерията не е евтина и не може без нея. Ето защо е важно да удължите живота на акумулатора колкото е възможно повече, за да не харчите пари за нова покупка. Разказваме ви как да накарате батерията да издържи по-дълго.
Първо, обърнете внимание на това как е монтиран акумулатора в двигателното отделение. Той трябва да е захванат здраво, да не вибрира, когато двигателят работи, защото всяка такава вибрация съкращава живота му, повреждайки вътрешните му компоненти. В много случаи може да се стигне и до т.нар. късо съединение.
Още един съвет. Проверявайте напрежението поне веднъж на всеки сезон. Ако падне под 12.3 волта, препоръчваме да презаредите акумулатора веднага. Факт е, че животът на оловно-киселинната батерия ще бъде значително намален, ако се остави незаредена за дълго време. Добрата оловно-киселинна батерия трябва да има напрежение от около 12.7 волта.
Всичко това трябва да се направи своевременно, като това е от особено значение за т.нар. необслужваеми акумулатори - тези, които нямат тапи за пълнене на електролит или дестилирана вода. И ако зарядът започне да пада, такава батерия вече няма да може да изпълнява функциите си и ще трябва да бъде бракувана.
Разбира се, можете да удължите "агонията" с периодично изваждане на на акумулатора и зареждане от преносимо устройство. Но батерията няма да издържи дълго, особено през зимата. В резултат на това двигателят ще откаже да стартира в най-неподходящия момент.
Но не се обезсърчавайте! Има кардинален "старомоден" метод за удължаване на работата на въпросните необслужваеми акумулатори . За да направите това, достатъчно е внимателно да пробиете дупки в корпуса, за да можете да допълните с електролит. Тук основната трудност е, впоследствие да се поставят тапи в такива дупки. Но има изход.
Дупките могат да бъдат запечатани с подходящо парче автомобилна виброизолация. Този материал понася доста добре киселина, прилепва плътно към пластмаса и надеждно запечатва дупки. Така собственикът на автомобила получава възможност да контролира и регулира плътността на електролита, което означава, че батерията ще служи вярно повече от една година.
Единственото условие е въпросния необслужваем акумулатор да е пълен с течен електролит, а не с гелообразен - геловите акумулатори съдържат киселина, която е превърната в гел с добавянето на силициев гел.