IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как "правилните" кабели могат да ви спестят излишен ремонт на стартера

Подаването на ток от друг автомобил изглежда елементарно, но крие много опасности

Много собственици на автомобили са запознати с явлението "даване на ток" през зимата. То върши идеална работа, но е важно с какви кабели се подава ток от другата кола.


подаване на ток


Дълго време не сте си карали колата и в един момент се налага пътуване, но... акумулаторът е "паднал". Както обикновено, след като изчакате контролните лампи на таблото да изгаснат, а горивната помпа изпомпа бензин към инжекторите, завъртате ключа и... вместо обичайното бръмчене на стартера се чува само тихо щракване на релето изпод капака. 

Първата мисъл - стартерът е развален. Някои дори не се замислят за батерията, особено ако е по-нова - не може толкова рязко да "умре"! Но за всеки случай решавате да пробвате с подаване на ток. Викате съседа, той вади кабели от неговата кола към вашата (лъскави, хубави), пробвате да запалите и... отново тишина! Вече няма никакво съмнение - стартерът е заминал.


подаване на ток


Няколко часа по-късно - обаждане от сервиза: „Не сме ремонтирали вашия стартер. Колата ви стартира нормално, просто батерията не е в ред “- произнася присъдата експертът. И тогава става ясно следното - не сте използвали "правилните" проводници!

Оказва се, че много от кабелите, които се продават в търговската мрежа имат твърде тънък меден проводник под твърдата дебела изолация. Вътрешното съпротивление на този проводник е такова, че не е в състояние да предаде достатъчен ток за стартиране на двигателя в случай, че батерията е доста изтощена.


подаване на ток


За да не ви се случва това, трябва да закупите кабели, проводниците на които да са медни и с напречно сечение най-малко 10 мм. "Крокодилите" трябва да са яко захванати за въпросните проводници. В противен случай вашите лъскави кабели могат да се окажат безполезни, а и да платите в сервиз за несъществуващ ремонт на стартера.

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Фантом ( преди 10 месеца )
    За тебе работа нямали само мишльотини пишеш то да взема да пиша на всички авто производители да им покажа кви ки пишиеш сигорно в затвора ще тикнат
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 10 месеца )
    Добре е да знаем, че трябва двата акумулатора да са закачени на работещ мотор поне 10Тина минути преди да опитаме да палим колата със слабия акумулатор. Така дори и с тънки и ефтини кабели ще успеем да позаредим слабия акумулатор.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    онЗи ( преди 10 месеца )
    да ама, който не знае, какво да купи гледа цената и после се мъчи
  • #3
    0 rate up comment 6 rate down comment
    до #2 ( преди 10 месеца )
    Абе хората ти казват с диаметър 10 мм, ти обясняваш че трябва да са 25 кв.мм.
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    И не е лошо ( преди 10 месеца )
    да са поне 25 мм2 !
  • #1
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Ония ( преди 10 месеца )
    Това го гледах на Пампорово, докато бях на почивка как се мъчат ,когато слязох и им казах че кабелите им не стават ,ми аз сега ги купих чисто нови. Оставих ги да се помъчат 20 минути на -5 задето се мислеха за много умни, че не разбирам,и извадих кабелите и дадох ток на 5 коли за 5 минути.