Много собственици на автомобили са запознати с явлението "даване на ток" през зимата. То върши идеална работа, но е важно с какви кабели се подава ток от другата кола.
Дълго време не сте си карали колата и в един момент се налага пътуване, но... акумулаторът е "паднал". Както обикновено, след като изчакате контролните лампи на таблото да изгаснат, а горивната помпа изпомпа бензин към инжекторите, завъртате ключа и... вместо обичайното бръмчене на стартера се чува само тихо щракване на релето изпод капака.
Първата мисъл - стартерът е развален. Някои дори не се замислят за батерията, особено ако е по-нова - не може толкова рязко да "умре"! Но за всеки случай решавате да пробвате с подаване на ток. Викате съседа, той вади кабели от неговата кола към вашата (лъскави, хубави), пробвате да запалите и... отново тишина! Вече няма никакво съмнение - стартерът е заминал.
Няколко часа по-късно - обаждане от сервиза: „Не сме ремонтирали вашия стартер. Колата ви стартира нормално, просто батерията не е в ред “- произнася присъдата експертът. И тогава става ясно следното - не сте използвали "правилните" проводници!
Оказва се, че много от кабелите, които се продават в търговската мрежа имат твърде тънък меден проводник под твърдата дебела изолация. Вътрешното съпротивление на този проводник е такова, че не е в състояние да предаде достатъчен ток за стартиране на двигателя в случай, че батерията е доста изтощена.
За да не ви се случва това, трябва да закупите кабели, проводниците на които да са медни и с напречно сечение най-малко 10 мм. "Крокодилите" трябва да са яко захванати за въпросните проводници. В противен случай вашите лъскави кабели могат да се окажат безполезни, а и да платите в сервиз за несъществуващ ремонт на стартера.