Когато става въпрос за електрически автомобили, пробегът е едно, ефективността е друго. Първият просто показва способността на модела да измине определен брой километри с товар, а вторият - количеството енергия, използвано за изминаването им. Двете концепции са ясно свързани, тъй като ефективността пряко влияе върху автономността. Но тя не е единствената.
Една кола може да консумира много енергия (и следователно да бъде по-малко ефективна), но има огромна батерия, така че предлага голям обхват. Но по-голямата батерия, освен всичко друго, е и по-тежка, по-скъпа и по-скъпа за презареждане. И ако при бензиновите или дизелови коли говорим за това колко литра колата харчи на 100 км, при автомобилите с нулеви емисии става сума за колко е разходът в кВт/ч на 100 км.
Изданието Motor1 се зае да направи топ 10 на електромобилите на пазара, които консумират най-малко енергия. Те са класирани според пробега им по стандарта на измерване WLTP, тоест на средна стойност, изчислена в съответствие с действащите европейски разпоредби.
Топ 10 на най-ефективните електрически коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Ако говорим за повратна точка, няма как да не споменем Tesla Model 3. Американският седан (най-продаваната електрическа кола в света) наистина проправи пътя на електрическите автомобили на Стария континент. От своя страна, колите на Илон Мъск винаги са имали софтуер за управление и аеродинамично проучване, така че ефективността остава сред най-добрите в категорията. Батерията в случая има капацитет от 50 кВт/ч.