Френският производител Citroen представи новата фирмена символика. Нейният ключов елемент е логото, което след повече от век еволюция преосмисля първата емблема на френската марка.
Идентичността на бранда отново се основава на историческия „двоен шеврон“ - комбинация от две извити ивици, които сега са затворени в овал, както в логото от 1919 г. През 1959 г. овалът промени позицията си, а през 1985 г. беше премахнат от дизайна.
Настоящата промяна в корпоративната идентичност е вече 10-та от основаването на Citroen през 1919 г. Новото лого се различава от историческото лого с по-широки извити ивици, както и с използването само на един цвят - черен. Освен това под овала има надпис с името на марката, която за първи път се присъединява към емблемата през 1966 г. Заедно с логото дебютира и нов девиз - „Нищо не ни движи така, както Ситроен“.
„За нас имаше огромен смисъл да направим пълен кръг, като се върнем към първото лого на Андре Ситроен, което представляваше истинското обещание за достъпна и иновативна мобилност за всички“, каза дизайнерът на Citroen - Александър Реверт.
Новото лого, според съвременните тенденции, е лишено от триизмерност. Както отбелязват от Citroen, това допринася за по-удобно възприемане, особено на екраните на мобилни устройства, включително когато са активирани „тъмни“ режими. Такова лого се разчита по-лесно върху външната реклама, а липсата на хром прави физическото му въплъщение по-рециклируемо.
Така емблемата ще се използва както в дигиталната среда, така и върху всички елементи от корпоративната идентичност на Citroen, включително знаци върху сгради, рекламни материали, стоки и, разбира се, автомобили. Първият носител на новата табелка ще бъде концепция, която марката ще представи в края на септември.