Предшественикът на сегашните модерни лекотоварни коли с "двоен шеврон", компактният Citroen C15, се появява на автомобилния пазар през вече далечната 1984 година и още със старта на продажбите се превръща в истински хит.
Според автомобилния производител от малката "баничарка" са продадени 1 235 042 броя. Серийното му производство е прекратено в завода във Виго в Испания през декември 2005 година. Изглежда не толкова отдавна, но макар и с разпознаваема визия, не много от нас са запознати със същността на тази кола.
Историята на най-известната баничарка (ГАЛЕРИЯ):
Непълни 4 метра дължина
Citroën C15 е класически изглеждащ ван, наследник на добре познатия Citroën Acadiane, който замени "патенцето" Citroën 2CV, което от своя страна е пионер във класа на т.нар. коли-фургони от 50-те до 70-те години на миналия век.
Икономичността на C15, водена от изгодната продажна цена и ниските експлоатационни разходи, е основната причина за изключителния експлоатационен живот на колата, при това на почти всички европейски пазари. Неговата практичност и надеждност привличат и най-взискателните клиенти от самото начало.
От броня до броня C15 е дълъг само 3.99 метра (широчина - 1.63 метра, височина - 1.8 метра), дължината на товарното отделение е 1.64 метра, а полезния му обем - 2.67 кубически метра. В същото време собственото тегло на колата е много ниско. То е в диапазона от 600 до 765 кг, в зависимост от модификацията.
Citroën C15 е класически изглеждащ ван, наследник на добре познатия Citroën Acadiane, който замени "патенцето" Citroën 2CV, което от своя страна е пионер във класа на т.нар. коли-фургони от 50-те до 70-те години на миналия век.
Икономичността на C15, водена от изгодната продажна цена и ниските експлоатационни разходи, е основната причина за изключителния експлоатационен живот на колата, при това на почти всички европейски пазари. Неговата практичност и надеждност привличат и най-взискателните клиенти от самото начало.
От броня до броня C15 е дълъг само 3.99 метра (широчина - 1.63 метра, височина - 1.8 метра), дължината на товарното отделение е 1.64 метра, а полезния му обем - 2.67 кубически метра. В същото време собственото тегло на колата е много ниско. То е в диапазона от 600 до 765 кг, в зависимост от модификацията.