През юни 2021 г. вече бившият изпълнителен директор на Skoda - Томас Шефер, обеща, че компанията му ще пусне три електрически превозни средства, които ще бъдат по-евтини от кросоувъра Enyaq iV. Тогава чехите показа концептуалния Vision 7S и анонсираха появата на базов градски модел, който ще замени настоящата Fabia. Какъв обаче е третият модел?
По информация на британското издание Autocar специалистите в Млада Болеслав вече работят върху изцяло електрически наследник на Octavia. Той обаче няма да бъде изграден върху настоящата платформа MEB, която е в основата на същия Enyaq, а върху новата архитектура SSP (Scalable Systems Platform), която сега се разработва от концерна Volkswagen
По предварителни данни базовият модел ще има два мотора, като и двата ще задвижват предните колела. Планирана е и спортен RS вариант с четири електрически мотора, осигуряващи задвижване на всички колела. Едновременно с това обаче Skoda ще продължи да развива и сегашната Octavia с бензинови и дизелови двигатели, тъй като, според плановете на ЕС, този тип задвижване ще бъде забранено през 2035 г.
Фейслифтът на на успешния модел на Skoda ще излезе през 2024 г., като ще получи както версии само с ДВГ, така и plug-in хибриден вариант. Година по-късно концернът VW Group ще пусне първите си електромобили на платформата SSP, което означава, че електрическата Octavia ще излезе не по-рано от 2025 или 2026 г.
„Octavia е фантастична кола, която, разбира се, ще трябва да задържим в семейството толкова дълго, колкото можем, тъй като имаме такава огромна клиентска база. Тя е здрава като скала и благодарение на нея сме лидер в сегмента. А когато нещо работи толкова успешно, то не бива да бъде променяно“, коментира Клаус Целмер, главен изпълнителен директор на Skoda.
Според информациите, пускането на електрическа Octavia ще се случи, след като Skoda започне да използва подобрените батерии на VW Group, които трябва да бъдат на разположение на марките на концерна през 2025 г. Те ще гарантират пробег от 600 км, както и скорост на зареждане от 200 кВт, което е много над показателите на всеки от сегашните масови електрически модели на групата.