IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda подготвя два електрически кросоувъра на цената на Fabia

Компактните градски модели ще започват от 15 000 и 20 000 евро

Чешката компания Skoda, която е част от VW Group, ще разшири своята електрическа гама с достъпни като цена модели - компактни електрически кросоувъри на стойност 15 000 и 20 000 евро с пробег до 400 км. И двата все още нямат име, но ще са коли за града, разкри изпълнителният директор на Skoda - Клаус Зелмер, пред британското издание Auto Express.

 

Skoda Fabia

 

Първият ще бъде представен през 2026 г., като това е един от трите бюджетни електрически модела, разработен от Volkswagen Group на платформата MEB Small. Негов близък роднина ще бъде наскоро показаният Cupra UrbanRebel.

Цената ще започва от 20 хиляди евро с ниво на оборудване като на Fabia, но малко по-добро. По-специално обещават се сензори и системи за сигурност, които компанията влага в по-скъпи автомобили. И по размер ще бъде съпоставим с Fabia - около 4 м дължина.

Дизайнът ще е в духа на новия кросоувър Skoda Vision 7S (на снимката долу). За да се намали цената, автомобилът ще получи литиево железни фосфатни батерии, а пробегът му ще бъде 400 км. Известно е още, че моделът ще се произвежда в Испания.


Skoda Vision 7S


Вторият електрически кросоувър на Skoda ще е по-компактен, а стартовата му цена ще е около 15 000 евро – на нивото на базовата Fabia. Клаус Зелмер каза още, че работата по този проект едва сега е започнала и е твърде рано да се говори за някакви параметри на колата. Най-вероятно ще се появи през 2027 или 2028 г., като с едно зареждане на батерията ще се изминава около 240-250 км.

Новите модели ще имат по-ограничен капацитет на батерията от другите EV на Skoda и потенциално по-малък пробег между зарежданията. Въпреки скъсената си дължина те ще имат стил на каросерия псевдо-SUV и леко повдигната позиция за шофиране, за да може да се постави батерията в пода.

 

 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Най-продаваните СУВ са до около 1.70 метра а повечето в Европа дори до около 1.60 и примерно на Шкода само Кодиак достига 1.65 какви стълби, асансьори и ескалатори бълнуваш :D
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ами да някои сув имат и прибираща се стълбичка за да ти е по удобно да се качваш и да слизаш в бъдеще маркетолозите са предвидили да има и ескалатор да ти е полесно да се качваш и да гледаш света от високо света се развива
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    E то сега има евтина градска електричка, под 4м. и не е нужно да чакаш 6г. да я видиш....
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Не е задължително СУВ да има по-лоша обтекаемост например Модел У има 10% по-малък пробег от 3 със същия размер джанти. Минивановете също имаха по-лоша обтекаемост и повече челна площ и точно те заедно с комбитата (също с лоша обтекаемост) загубиха най-много дял от СУВ моделите
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    F ( преди 1 година )
    обтекаемост
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    F ( преди 1 година )
    СУВ колите имат по-голямо челно съпротивление и по-лоша оптекеамост на купето. При електричките това води до по-голям разход спрямо седаните и с около 20% по-малък пробег. Разбира се, ако се качват по-възрастни хора, които имат проблем с подвижността тогава в СУВ ще е по-лесно.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 1 година )
    Проблемът ми е, че не виждам причина да плащам повече за нещо, което има по-висок разход, по-бавно е, в повечето случаи е абсолютно безполезно, защото не е 4х4 и е некомфортно за шофиране в завои в сравнение с лека кола. Нямам нищо против хората да ги купуват, ако са им комфортни (на мен лично не са ми), ама не е нужно да изчезват всички леки коли за сметка на кросоувърите.
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    Какъв ти е проблемът с кросоувърите? Държиш да се навеждаш докато се качваш в автомобила ли? Или ти е удобно да гледаш платното от по-ниско? Единственият проблем на кросоувърите е високия център на тежестта, но в случая става въпрос за електрически автомобил и центъра му на тежестта ще е по-нисък от голяма част от спортните автомобили. Например тесла модел x е на практика необръщаем. При тестовете в момента в който го обърнат на една страна, той веднага се връща на колела.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Надай се коре на пияни жЕни. Тия вярват ли си, като ги пускат тия щуротии.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 1 година )
    Ама стига с тия кросоувъри вече бе