fallback

Как Илон Мъск отново надхитри конкуренцията

Tesla има най-малко физически отзовани автомобили заради повреди

Американската компания Tesla изтегля над 1 милион автомобила в САЩ, защото прозорците могат да прищипят пръстите на човек, докато се вдигат. Подобна информация бе публикувана масово в световните медии, които се позовават на Националната служба за безопасност по пътищата (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA).

 

 

Всъщност истината не е точно такава. Обясни го главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск, с кратко съобщение в Twiter: „Терминологията е остаряла и неточна. Това е малка софтуерна актуализация по въздуха. Доколкото ни е известно, няма пострадали“. И публикува таблица с данни за изтеглени автомобили физически в серзиви и "ремонтирани" по въздуха.

Именно тук се крие една истина за Мъск, пише изданието Fortune: „Той може и да е направил електрическите превозни средства популярни, но истинската революция, която Мъск донесе в индустрията, често е пренебрегвана“.

 

 

Става въпрос за това, че голяма част от проблемите си Tesla решава по въздуха – с актуализация на софтуера и не е нужно автомобилите физически да се отзовават в сервизи. Обикновено, ако NHTSA открие, че една трета от всички коли, които един автомобилен производител някога е правил и имат недостатъци, тази компания ще се изправи пред огромно логистично предизвикателство, като изтегли всички проблемни машини физически от мрежата.

Но не и Tesla. С натискането на един бутон Мъск може да „ремонтира по въздуха“ над 1 милион автомобила и ще гарантира, че всички те отговарят напълно на изискванията за безопасност на NHTSA, пише още Fortune. Това е факт, защото Tesla е проектирала колите си от самото начало така, че всеки аспект от работата да бъде променен дистанционно. И което е по-важно - без да е необходимо да се променя какъвто и да е хардуер, свързан с безопасността. Въпреки че производителите на автомобили все още трябва да координират изтеглянията си с NHTSA, независимо дали поправката е физическа или цифрова, Мъск твърди, че терминът вече е „остарял и неточен“, когато се прилага за Tesla.

 

 

 

И тенденцията е автомобилните производители да се ориентират към „софтуерно дефинирани превозни средства“, които предоставят функции и иновации предимно чрез програмиране на единици и нули, вместо да подобряват скъпоструваща механика на болтове и гайки. „Tesla е типичният лидер на тази тенденция“, пише консултантската компания Deloitte.

Преди производителите на автомобили бяха принуждавани от инвеститори да възлагат възможно най-голяма част от своите компоненти на подизпълнители, за да могат да се съсредоточат само върху основните си силни страни като дизайн, разработка на двигатели и производство на превозни средства, където маржовете бяха най-високи. Някои марки, като Porsche например, бяха известни в индустрията с това, че възлагат възможно най-много работа на други компании и дори се хвалеха, че само 20% от стойността на техните луксозни автомобили са от собствена продукция.

„Софтуерно дефинираната трансформация на автомобила ще бъде неумолима тенденция, движеща развитието на автомобилната индустрия през следващите пет до 10 години“, заключава Deloitte.

 

 

fallback
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Така е! Най-големият мошеник е. Обеща на инвеститорите че ще продава много електромобили, събра депозити за заявки на половин милион тесла модел 3 и още нищо не е постигнал. Ще вземе парите и ще изчезне. Обеща
  • #3
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мъск е най големия мошеник на 21 век.
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Следващия път преди да съчиниш подобна сълзлива история, е редно да знаеш, че тесла дава осем години гаранция за батериите си и 50 000 долара струва целия автомобил, а не само батерията.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Наркомана не прави сервизни акции. Хората *** от колите му, на него не му пука, чичо Сам го прикрива и финансира, останалите наркозависими му се кефят, ниско интелигентните също и в крайна сметка който се пр.. ал, ***.. ал.
fallback
Последни