fallback

Как Илон Мъск отново надхитри конкуренцията

Tesla има най-малко физически отзовани автомобили заради повреди

Американската компания Tesla изтегля над 1 милион автомобила в САЩ, защото прозорците могат да прищипят пръстите на човек, докато се вдигат. Подобна информация бе публикувана масово в световните медии, които се позовават на Националната служба за безопасност по пътищата (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA).

 

 

Всъщност истината не е точно такава. Обясни го главният изпълнителен директор на Tesla – Илон Мъск, с кратко съобщение в Twiter: „Терминологията е остаряла и неточна. Това е малка софтуерна актуализация по въздуха. Доколкото ни е известно, няма пострадали“. И публикува таблица с данни за изтеглени автомобили физически в серзиви и "ремонтирани" по въздуха.

Именно тук се крие една истина за Мъск, пише изданието Fortune: „Той може и да е направил електрическите превозни средства популярни, но истинската революция, която Мъск донесе в индустрията, често е пренебрегвана“.

 

 

Става въпрос за това, че голяма част от проблемите си Tesla решава по въздуха – с актуализация на софтуера и не е нужно автомобилите физически да се отзовават в сервизи. Обикновено, ако NHTSA открие, че една трета от всички коли, които един автомобилен производител някога е правил и имат недостатъци, тази компания ще се изправи пред огромно логистично предизвикателство, като изтегли всички проблемни машини физически от мрежата.

Но не и Tesla. С натискането на един бутон Мъск може да „ремонтира по въздуха“ над 1 милион автомобила и ще гарантира, че всички те отговарят напълно на изискванията за безопасност на NHTSA, пише още Fortune. Това е факт, защото Tesla е проектирала колите си от самото начало така, че всеки аспект от работата да бъде променен дистанционно. И което е по-важно - без да е необходимо да се променя какъвто и да е хардуер, свързан с безопасността. Въпреки че производителите на автомобили все още трябва да координират изтеглянията си с NHTSA, независимо дали поправката е физическа или цифрова, Мъск твърди, че терминът вече е „остарял и неточен“, когато се прилага за Tesla.

 

 

 

И тенденцията е автомобилните производители да се ориентират към „софтуерно дефинирани превозни средства“, които предоставят функции и иновации предимно чрез програмиране на единици и нули, вместо да подобряват скъпоструваща механика на болтове и гайки. „Tesla е типичният лидер на тази тенденция“, пише консултантската компания Deloitte.

Преди производителите на автомобили бяха принуждавани от инвеститори да възлагат възможно най-голяма част от своите компоненти на подизпълнители, за да могат да се съсредоточат само върху основните си силни страни като дизайн, разработка на двигатели и производство на превозни средства, където маржовете бяха най-високи. Някои марки, като Porsche например, бяха известни в индустрията с това, че възлагат възможно най-много работа на други компании и дори се хвалеха, че само 20% от стойността на техните луксозни автомобили са от собствена продукция.

„Софтуерно дефинираната трансформация на автомобила ще бъде неумолима тенденция, движеща развитието на автомобилната индустрия през следващите пет до 10 години“, заключава Deloitte.

 

 

fallback
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Какво имаш предвид? Кога според тебе Тесла ще стане автопроизводител? Тази година се очаква да продаде 1,5 милиона автомобила и това все още ти се струва нишов производител, така ли? Догодина ще продава повече от mercedes bmw и audi. По твоите критерии вероятно и те доста хляб има да изядат докато станат автопроизводители?
  • #13
    Глупав Съм Обаче ( преди 1 година )
    Това платена реклама ли е? Тесла американска или шведска компания е? Илън Мъск ми е комшия. Цялата работа е, че ви следят. За това така се "управляват дистанционно".
  • #12
    реплика ( преди 1 година )
    Тесла има още много хляб да изядат докато станат автопроизводител
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    А Тесла щяха да фалират ,.,,.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка давала 10 г. гаранция. Ок, всеки може да даде на едно *** изпражнение толкова гаранция. Ако ще и 30 да дадат, колата като се зарежда с макс 78 кВт при идеални условия и директно отказва да се зарежда под 0 градуса, каква е ползата от нея? И 1 лв. не струва! А че и падат колелата и най-голямата автомобилна компания вече няколко месеца да не може да открие защо... Можеш да вземеш цялата дълга гаранция и да си я навреш отзад от карай до край. За друго не става.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    до 5Тойота нямат електрически модел.
  • #8
    Муахахаха ( преди 1 година )
    В 21 век да произведеш кола, чийто прозорци са опасни при затваряне е чиста проба критенизъм! Пък после ако искаш с телепатия го оправяй! Били оправили по въздуха проблем, който изначално не трябва изобщо да съществува!! Голямо постижение! Улесненото отстраняване на дефекти, води до занижено качество! Тесла е доказателство за това!!!
  • #7
    VAYK ( преди 1 година )
    Най добрия софтуер за електрическа кола!
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Така ти се струва, защото са изтрили коментара към когото се обръщам. Той обясняваше как на петгодишната Тесла деградирала в батерията и собственика трябвало да плати 50 000 за нова батерия и дори не можел да отвори автомобила за да извади документите, за да я предаде за скрап, защото и паднала батерията.
  • #5
    До 2 ( преди 1 година )
    Личи си колко сте слабоумни електрофилите щом даже не можете да разберете какво четете. Какво общо има коментара ти с това на долния, какво казва човека, ти какви му хи блещиш? Повечето производители вече дават десет години гаранция на батериите, като например Тойота. Наркомана не да прави сервизни акции, а да изтегли всички кашони от пазара и да се самозапали с тях.
fallback
Последни