fallback

Какво става, ако не смените маслото на двигателя 45 000 км?

Вижте истински случай с LADA, но това важи за всички автомобили

Смяната на маслото в двигателя е едно от най-важните неща при експлоатацията на автомобилите и трябва да се прави според предписанията на производителите – както за изминатите километри, така и за вида на маслото. Какво ще стане обаче, ако не го направите 45 000 км? Вижте един истински случай, който е от Беларус, но колите са еднакви навсякъде и резултатът ще бъде същият.

 

 

Собственик на LADA Vesta няколко месеца отлагал смяната на маслото, а в един момент напълно забравил и изминал около 45 000 км. Но дошъл момент, в който забелязал „странна работа на двигателя“. Тогава отива в официален сервиз, където според изданието abw двигателят е разглобен и пред сервизните специалисти се отваря „ужасна картина“... На въпрос как изобщо може да се случи това, собственикът разперил ръце объркано и казал, че шофирал няколко коли и забравил, че точно тази не е обслужвана.

Заслужава да се отбележи, че общият пробег на автомобила наближавал 200 000 км. Невероятно е, че моторът не е „чукал“, но въпреки, че работил до последно при идването в сервиза се оказало, че „нещата са приключили“ и не може да бъде ремонтиран.

Какво се случва с двигателя, ако не смените маслото дълго време?

 

 

Има хора, които подценяват значението на смяната на маслото и изминават дори 15 000-20 000 км. Има и такива, които разчитат на специално двигателно масло с удължено действие, но е важно да се разбере, че дори най-добрите добавки в маслото изпълняват своята функция за строго определен период от време. И със сигурност нито едно масло не може да изкара 30 000-40 000 км. Дори и да приемем, че ще издържи на такъв тест, тогава масленият филтър със сигурност не е предназначен за това. Но защо хората карат повече километри, а двигателите го издържат?

Първо - колкото по-малък е общият пробег на автомобила, толкова по-голям е неговият ресурс. Грубо казано - ако нов двигател изминава 20 000 км с едно масло, това е една история, която може да завърши добре. И съвсем друг въпрос е, ако пробегът клони към 100 000 км - в този случай последствията за автомобила са по-сериозни, животът на двигателя е значително намален на фона на общото износване. Ако такъв мотор изобщо не спре да работи . Второ - качеството на маслото в двигателя има значение. И колкото по-лошо е, толкова по-бързо се износва двигателят, защото вътре в него се появяват отлагания, а отделни елементи се износват.

 

 

Какво се случва с маслото при различен пробег?

15 000 км - маслото потъмнява, добавките изчерпват ресурса си и спират да работят. Маслото просто се превръща във вещество с отпадъци, които плуват в него, но все още не губят своите смазочни свойства.

20 000 км - маслото потъмнява още повече и, сгъстявайки се, запушва масления филтър. Тъй като не може да изпомпва масло през него, системата отваря байпасния клапан и започва да изтласква нефилтрирано масло вътре в себе си, което запушва маслените канали. Сравнително нов двигател може да не издава никакви странни звуци и да продължи да работи гладко, но това не означава, че проблемите не са започнали вътре в него.

30 000 км - сгъстеното масло придобива друга консистенция. Това е особено критично за двигатели с хидравлични повдигачи. Втулките и гърбиците на разпределителния вал се износват, така нареченото масло най-накрая губи свойството да смазва. Двигателят прегрява, втулките залепват за коляновия вал, двигателят „умира“.

40 000 км или повече - просто няма масло в двигателя, вместо него има черен пластилин със съсиреци. Моторът е „умрял“.

Вероятно ще има и разкази как една кола е изминала дори и 70 000 км с едно масло. Да, това може и да е истина понякога, макар и да е против всякаква логика, но все пак - много зависи от двигателите, техният ресурс и годината на производство на автомобила. Но фактът, че истории с някои такива „вечни“ двигатели може и да се разказват, изобщо не означава, че това може да се прави винаги.

 

 

Случката с тази LADA, която е изминала 45 000 км с едно масло, е от една страна история за невероятната издръжливост на двигателя. От друга страна потвърждение, че маслото трябва да се сменя по-често, ако смятате да шофирате кола за дълго време. Защото тези километри могат да станат последни.

Кога да се сменя маслото?

Правилото на „златното сечение“ в поддръжката на автомобила е маслото да се сменя на всеки 7000-8000 км до 10 000 км. Някои марки позволяват дори 15 000, но при условие, че смяната ще се извършва във фирмен сервиз и маслото ще бъде оригинално.

 

 

fallback
  • #37
    авторе ( преди 1 година )
    Никой двигател няма да се разсърди ако му сипваш по-хубаво по скъпичко гариво и сменящ редовно маслото
  • #36
    автор ( преди 1 година )
    Можеш да пестиш гориво чрез по умело шофиране на никога и по никакъв начин НЕ МОЖЕ да пестиш от маслото защото излиза солено.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам 50-60 000 с Тотал от 20 години. Сменям заедно с агренаж и ролки. Нема ядове 5/40
  • #34
    Шофьор ( преди 2 години )
    Значи на всички "италянки" моторите са умрели а във фирмените сервизи ни слагат масло със златен прашец за да искарат по-голям пробег.
  • #33
    Димчо Атанасов ( преди 2 години )
    Много поучителна информация Благодаря!
  • #32
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Най доброто нещо за новият ви автомобил е : 1. Да го купите изцяло в деня на продажбата без лизинг. 2. Да не влизате по никакъв повод във фирмен сервиз, дори да нямате "история". 3. Правете си обслужванията по правилата на производителя, а двигателното масло сменяйте на не повече от 12 000 км. пробег. 4. Никога не ползвайте гаранционни ремонти!!! 5. Сервизирайте автомобила си при сигурни хора под ваше пряко наблюдение през цялото време (колкото и невъзможно да звучи).
  • #31
    Пасат б3 ( преди 2 години )
    Сменям масло на 10,15к по 200к годишно минавам, предимно извън града с пасат б3
  • #30
    Пепи ( преди 2 години )
    Карах Рено Мастер в Испания. На 30к му сменяхме маслото - нормално за лека кола . 4 литра Castrol . Даже по предписание беше на 40к . Тъй че зависи как караш . Ама Мадрид до Барселона и обратно са към 1300 километра . От тях 90 процента по магистралата .
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко му дават на Пунтото е едно, а съвсем друго е дали е добре за мотора. Особено пък дизел да го караш толкова е направо убийство на мотора. Сменяш маслото 3-4 пъти и мотора в кофата. Така е по-добре за производителя. Отиваш и си вземаш следващата и пак така. Смешна работа и хората се вързват, особено онези, които мямат никаква техническа култура и са със загладени от медиите мозъци.
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма такъв филм. На Фиат Пунто на дизеловия 70 к.с. му дават 30 хиляди км,, а на второто поколение даже 35. Да не говорим че неволно бяхме правили подобен опит с един Форд транзит и просто в определен момент спря и отказа да запали- смениха филтър и масло и 70 хиляди км по-късно още го караме
fallback
Последни