IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е важно да си пазите квитанциите за сменено масло?

Заради липсата на такъв документ дилър отказа смяна на двигател

Пазите ли си бележките за смяна на маслото на автомобила? Пазете ги, защото някой ден може и да ви потрябват. Най-вече за кола в гаранция, защото ако липсват, може да плащате от джоба си. За такава история съобщи американското издание NJ, но подобно нещо може да се случи на всеки и навсякъде.

 

WXGV6YFWTJFWXEA3OJ2DMI7RWI

 

Героиня на поучителната история е Ребека Уокър, собственичка на Hyundai Genesis от 2015 г. Тя е станала жертва на „малките букви“ в договорите, каквито има във всяко взимане-даване при покупката на техника. Заровен дълбоко в ръководството за експлоатация на някои автомобили има ред, който гласи „Услугата по поддръжката и запазването на записи са отговорност на собственика“.

В края на юли тази година автомобилът на Ребека Уокър започва да издава странен шум. Когато напуснала магистралата колата „издъхнала“. За щастие успява да запали отново и да стигне до къщата на сина си, откъдето звъни на местния дилър на Hyundai. След проверка я информират, че колата се нуждае от нов двигател, но тъй като е изминала 146 450 км, ремонтът може да бъде покрит от 10-годишната (или 160 934 км) гаранция на Hyundai и това може да е повече късмет за нея, отколкото катастрофа. Но ще почака седмица.

 

1397468712_2015-hyundai-genesis-sedan-v6-engine

 

До тук добре, но следва ново обаждане, което усложнява нещата – искат от Ребека да предостави квитанциите за смяната на маслото на двигателя. Но такива липсват, защото както обяснява собственичката, тя не живее на едно място, а и от покупката са изминали 7 години, но маслото е сменяно и колата е обслужвана. Но само голите думи без документи не трогват Hyundai.

След обстоен преглед от компанията твърдят, че двигателят на автомобила явно не е поддържан добре, защото има много утайка, което предполага, че маслото не може да е сменяно достатъчно редовно. И отказват смяна на агрегата.

 

2015-Hyundai-Genesis-2

 

Не помагат и опитите на Уокър за разследване в базата СARFAX, която предоставя на физически лица и фирми доклади за историята на превозните средства на употребявани автомобили и леки камиони за американски и канадски потребители. А също така без резултат е и намесата на медията. Така, сега ако Уокър иска да използва колата си отново, ще трябва да плати за двигателя от джоба си. А дори втора употреба за този автомобил там струва 8000 долара...

В заключение разочарованата Ребека казва: „Купихме Hyundai заради тяхната разумна цена и гаранцията и е факт, че рядко сме имали проблеми. Но никога няма да си купя друг Hyundai.“

 

 

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С точно този двигател има много проблеми. От марката го знаят много добре и са си оставили вратички с които да се измъкнат. Няма логика всичко да е записано, документирано и Хюндай да го имат в базата данни с историята на всеки техен автомобил и да ти искат фактура. Продават ти скраб на 4 колела, лъжат те с гаранция и накрая си плащаш. Мислех, че това само немците го правят, но явно и други са се научили на тези чалъми.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Визирах коментар 2...
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се, че всяка сервизна книжка има отметки за смяна на масло, на филтри, на спирачна течност, както и евентуално проведени сервизните акции - и това с печат на сервиза, така че ме учудва долният коментар. А бележката за смяна на маслото не е документ, тя е само за информация на собственика.
  • #3
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста надценена марка е Хюндай. Оказва се, че и са най-обикновени мошеници, като немците, които също гледат да прецакат клиентите си. В момента най-добро съотношение качество/цена/обслужване/коректност имат японците. При Тойота например гаранцията е 10 г.и няма подобни клаузи и врътки в договора с малки букви с които да те прецакат, ако стане нещо. Дори коли с над 10 г. извън гаранция оправят неща безплатно. Ето това е грижа за клиента, а не как да те прецакат.
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Погледнете си под капака, винаги се слага бележка с дата, км, и какво масло е сложено. Силно се съмнявам е Америка да не е така. Съвсем отделно, в сервизната книжка се отразват планираните инспекции, няма спецялно за смяна на масло, нито за това какви ремонти са ти правили. А електронна може и да има, но само в фирмените сервизи.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Вече нали всичко е електронно? Всяка кола си има сервизна книжка, била тя хартиена доскоро и електронна днес. Какъв е проблемът на американците не разбирам.Сменят ти масло и не отразяват в сервизната книжка? Ако е така, естествено, че никой няма да ти признае дори и две годишна гаранция.