IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Струва ли си покупката на употребяван Mercedes Viano?

Разказваме ви за основните проблеми на германските миниванове

Mercedes-Benz Viano под индекса W639 дебютира преди почти 20 години - през 2003 г. Актуализиран седем години по-късно, миниванът не е само "трудолюбив", миришещ на дизелово гориво с дрънкащ мотор под капака бус, но и бизнес ван с мощен дизелов и бензинов V6 мотор, кожен салон и завидно оборудване.


Mercedes-Benz Viano


Днес този модел може да се намери на вторичния пазар, но струва ли си да вземете такъв ван с пробег от над 300 000 км? Разказваме ви с какви проблеми и свързани с възрастта "рани" може да се сблъска купувачът на използвано Viano.

Как да изберем употребяван Mercedes Viano?

Най-разпространен, а и най-икономичен е дизеловият турбо четирицилиндров двигател 2.2 (OM646), който обаче е много взискателен към качеството на дизеловото гориво. Зареждането на автомобил с всякакъв вид нафта ще съкрати живота на дюзите и другите компоненти на горивното оборудване. Признаците за проблеми с впръскването на гориво са трудно стартиране на двигателя, спадове в оборотите на празен ход и чест преход към авариен режим.


Mercedes-Benz Viano


Друг проблем, който възниква при този дизелов двигател, е надраскването на цилиндрите. "Болестта" се проявява от външни звуци под капака, придружени с лека вибрация на педала на съединителя, както и метални частици в използваното двигателно масло. Ако двигателят започне да гасне на празен ход, ремонтът не може да бъде избегнат .

По-модерен дизел е 2.1-литровият (OM651), който се появява на модела след рестайлинга. Проблемите при него са свързани с пиезоелектрически инжектори Delphi. През 2011 г. те са заменени с по-надеждни. Проблемът с износването на цилиндрите вследствие на нискокачествена нафта не заобикалят и тази версия. Възможни са и неизправности на маслената помпа, износваща се след пробег от 200 000 км.


Mercedes-Benz Viano


Трилитровият дизелов шестак (OM642) обикновено се хвали за своята надеждност и дълъг експлоатационен живот. Но и той не е лишен от слабости. Най-известната е свързана с уплътненията на масления охладител. Изтичането на масло през тях може да причини проблеми на собственика. Това обаче важи основно за автомобили, произведени преди 2010 г. Други повреди и неизправности в работата на този двигател възникват главно поради износване на компонентите, но се появяват след 250 000-300 000 км.

Миниванът с 3.2-литров V6 бензинов мотор (M112) се счита за надежден агрегат, като проблемите с него са свързани с бързо износване на шайбата на коляновия вал и също така с повишен разход на масло стигащ до 1 литър на 1000 км. Последното е следствие от износване на компонентите на двигателя.


Mercedes-Benz Viano


Мощният 3.5 V6 мотор (M272) е известен с доста слабия си синхронизиращ механизъм. Болното му място е веригата. Тя започва да се разтяга след 120 000 км и може да изисква подмяна още след 150 000 км, докато при други двигатели на Viano тази част изминава почти 300 000 км. Фактът, че веригата скоро ще трябва да бъде актуализирана, се усеща от характерен "звън" от двигателното отделение.


Mercedes-Benz Viano


Със скоростните кутии - както с механика, така и с "автоматик" - миниванът няма проблеми. При първата съединителят може да издържи до 300 000 км. Автоматичната скоростна кутия не изисква внимание по-често, ако се обслужва навреме. Окачването на минивана също е здраво.

Шарнирите, втулките и стабилизиращите щанги без проблем изминават поне 150 000 км, а лагерите на колелата и амортисьорите редовно изкарват двойно повече. С други думи този ван е сравнително надежден, но цените (заради марката естествено) са с една идея по-високи от тези на конкурентите.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Не е много ок ( преди 1 година )
    Имам приятелче, което в работата му се налага да работят с такъв бус. Постоянно се случва буса да е счупен и то - по път, докато са на Вакарел, или на 50-60 км. Преди Стара Загора или по средата на нищото и то в тежка буря. И с това ще го запомня този бус. Всяка седмица го вкарват за ремонти и все се чупи.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ? ( преди 1 година )
    Но това е само, ако избягаш от ръждата.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ? ( преди 1 година )
    Ако се сменя маслото на 30000 км както препоръчват голяма част от производителите, а и реално се прави на повечето втора ръка коли преди да пристигнат на родния пазар точно това се получава 300000 км е предела. Да не говорим, че по времето в което излиза този бус мерцедес препоръчват маслото на скоростната кутия да не се сменя никога. Иначе, ако обслужваш както трябва 9.5 литра масло на двигателя на 10000, може и верига да не смениш до 500000, това се отнася и за автоматика но на 60000.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Mupo ( преди 1 година )
    2.2 мотора е за основен ремонт на 300 000 +- 50 000 но не е проблем щото тя ще е прекалено изгнила, за да има смисъл да се сменя двигател. Само конфорта съответсва на имиджа.
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Нищо ново от Германи ( преди 1 година )
    Тази тоталка освен с разходи с нищо друго не може да се похвали!