IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Плюсове и минуси на покупка на кола, използвана за тест-драйв

Клиентът спестява пари, но получава автомобил, подлаган на сериозни натоварвания

Почти всеки автомобилен дилър в наши дни предлага тест-драйв на клиентите си. Това позволява на потенциалния купувач да се запознае по-отблизо с автомобила, от който се интересува. За тази услуга дилърите използват специални превозни средства, които след време също се пускат за продажба. Заслужава ли си обаче покупката им?


автомобил за тест-драйв


По принцип, тест-драйв е услуга, която предлага шофиране на автомобила за няколко часа или дни. През това време купувачът може да оцени всички предимства и недостатъци на колата, за да вземе решение за покупка. По правило автомобилите за тест-драйв се представят в най-високи нива на оборудване, за да демонстрират всички предимства на модела. При достигане на определен пробег – най-често 20 000 км, тестовата кола се пуска за продажба.

Предимства

При пускането на пазара тестовият автомобили обикновено е на 1-2 години, но в същото време цената му с около 25% по-ниска. Сред предимствата е фактът, че колата все още е в гаранция от производителя, така че купувачът не трябва да има притеснения. Ако се появят проблеми, търговецът ще трябва да ги отстрани за своя сметка.

Друг плюс е високото оборудване, което предполага, че колата разполага с всички опции (или поне с повечето), достъпни за модела. Така клиентът няма да има нужда да плаща за тях допълнително, тъй като те са включени в цената.


автомобил за тест-драйв


Също така не е за пренебрегване и факта, че автомобилът е обслужван в представителството на производителя, като всички появили се малки проблеми – ожулвания, одрасквания, спукани гуми и др., със сигурност са отстранени. При много марки първата смяна на масло и на още някои консумативи се прави на 10 000 – 15 000 км, което означава, че тя извършена преди продажбата на превозното средство.

Недостатъци

Основният от тях е, че тестовите коли се подлаган на сериозни натоварвания. Потенциалният купувач сяда зад волана и веднага се опитва да изтръгне максимума от колата. Следователно, дори само на възраст от 1-2 години автомобилът вече може да има някои повреди по основни задвижващи системи.

Друг съществен недостатък е състоянието на интериора. Потребителите рядко се замислят за това какво могат да причинят на салона на автомобил, който не е техен. И съответно не взимат никакво мерки за предпазването му от дори дребни одрасквания, да не говорим за замърсяване. А както вече стана дума, тестовите коли обикновено са с високо ниво на оборудване, което включва скъп и луксозен интериор, чието възстановяване струва доста пари.


автомобил за тест-драйв


Не бива да се подминава и възможността колата да е катастрофирала по време на тестове и след това да е ремонтирана в сервиза на дилъра. Ако ударът е бил по-сериозен, не е изключено да има сериозни увреждания на конструкцията, които да се проявят на по-късен етап от използването на превозното средство.

За или против покупката?

Трудно е да се даде категоричен отговор на този въпрос. Решението на купувача зависи от конкретния случай, но във всички случаи покупката на бива да става на „сляпо“, тоест автомобилът трябва да бъде внимателно прегледан за повреди и едва след това да бъде преценено, дали си заслужава неговото придобиване.


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Жоро ( преди 1 година )
    Как не ви омръзна да пишете само глупости без да разбирате от коли какво ще и стане на колата за 10000км като я вземеш от 60000евра за 40000.ако някои мисли че 20000евро не са пари значи ги е краднал
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Разбирач ( преди 1 година )
    Няма смисъл. Както казват от предишните коментари, тези коли редовно са били напъвани на студен двигател, както от търговците така и от самите клиенти, а една нова кола трябва да се кара изключително пестеливо първите няколко хиляди километра. Тормозена нова кола няма да издържи и гаранционния си период без да се нуждае от скъпи ремонти, а за следващите собственици си остава бомба със закъснител.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    по-добре не ( преди 1 година )
    Работил съм при официален вносител и знам какво им се случва на колите за тест драйв.Когато търговците не ги карат като лични ,тези коли се дават на всякакви роднини за сватби и почивки.Аз лично съм карал тези коли,както нито една друга кола.Не вярвайте на лъжливите дилъри за тези глупости с редовното обслужване,тестовите коли се карат като за последно.Покупката на тестова кола е все едно да се ожениш за магистрална проститтутка.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Събота и неделя самите дилъри ги разсипват тези коли, лично мен ме издуха един такъв на Цариградско малко след като си взех колата след сервизната поддръжка, напори тестовия автомобил като за светновно на макс на студен двигател и излетя в лявата лента. Това е все едно да си вземеш служебна кола за лична или *** за жена.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бисер ( преди 1 година )
    Как го правят в Белгия? Снимат ти книжката на ксерокс и ти я дават карай час два ако искаш. Така е в Белгия.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    какви тестове какви пет лева някой въобще правил е тест драйв дават ти едно кръгче около най много до 10 километра като меринджея се припоява като лелка в менопауза да не се случи нещо по пътя с автомобила в смисъл двигателя да не изгърми ако го натиснеш над 90км. при един тест на меринджея му мин живота кто на кино https://m.youtube.com/watch?v=2il6RafV0Co
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво значи - подложен на тежки изпитания? Аз съм сигурен, че 99% от взимащите не може на натовари колата и на 10% от това, за което е проектирана и не говоря да изпълниш еднократно килиметража. Предимно се пускат на магистралата и толкова.
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Икономията е майка на мизерията! След като даваш пари, вземаш чисто нов автомобил! Такива кокошкарски сметки обикновено излизат солено!
  • #1
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе като знам нашите дилъри как не ти дават да натискаш тестовите автомобили едва ли са толкова зле нещата. Освен ако са давани на журналисти да обикалят страната и те са го давали рали пилоти!