В продължение на две десетилетия Volkswagen Touareg е на върна на гамата на германската марка, като за известно време беше изместен от Phaeton. Всъдеходът постигна огромен успех, като балансираше между лукс и цена. Той се конкурира успешно дори с модели на BMW и Mercedes-Benz в този сегмент, а сега се радва на популярност и на пазара на употребявани автомобили.
Всъдеходът се предлага в три поколения, като най-забележителните версии да настоящия Touareg R - първият хибриден автомобил с марка R на Volkswagen, както и и дизеловия R50. Най-рядката версия обаче е W12 Touareg, който се предлагаше в първата генерация и беше на пазара през периода 2005-2010 г. При второто поколение W12 моторът отпадна, като беше заменен от 4,2-литров V8 FSI, както и от хибриден вариант с 6-цилиндров двигател. Те предлагат сходно ускорение, но не и същото качество.
Затова и не е изненада, че дори в наши Touareg W12 не е никак евтин. Автомобилът наистина се предлага с по-луксозен интериор дори от този на съвременен Golf. Някои бройки имат сателитни навигационни системи, но има и такива с дървена облицовка и аналогов часовник на таблото. Както отпред, така и отзад пътниците разполагат с изобилие от пространство, като единствено багажното отделение е сравнително скромно за класа.
Проучване в интернет показва, че първото поколение на Touareg в САЩ, където употребяваните автомобили са (или поне бяха) по-евтини струва около 17 000 долара. Бройките с голям пробег се продават за около 10 000 долара, но тези с W12 мотора се движат във високия клас – около 38 000 долара.
В Европа положението е сходно, като топ-версията с големия 6,0-литров мотор с 450 к.с. се оценява на между 25 000 и 34 000 евро. А ако някой се чуди защо цената е толкова висока, трябва да се уточни, че тази версия е произведена в тираж от 500 бройки. И това я прави много по-трудна за намиране от варианта с 5,0-литров V10.
Не е за пренебрегване и факта, че първото поколение на Touareg e много надеждно. Всъдеходът се представя добре извън пътя, благодарение на пневматичното окачване, блокировките на диференциалите и понижаващата предавка автомобилът. И ходовата му част се запазва в добро състояние дори след години употреба. Все пак по-голямото тегло - 2480 кг, води до износване на накладки и дискове.