Собствениците на модерни автомобили често изключват активните системи за сигурност, така че в Dacia просто не виждат смисъл да оборудват колите си с тях. Това обяви шефът на румънската марка Дени Ле Вот, цитиран от Top Gear.
Факт е, че моделите на Dacia нямат добър имидж, що се отнася до технологиите за безопасност. Най-новата версия на компактния хечбек Sandero/седан Logan получи само две звезди при краш-тестове, проведени от Euro NCAP. Слаби оценки заслужиха първият електромобил на марката Spring, както и новото семейно комби Jogger, като и двата модела взеха по една звезда.
Една от основните причини за това лошо представяне е именно липсата на технологии за активна безопасност. Автомобилите на компанията са проектирани без системи като асистент за поддържане на лентата, за да запазят крайната си цена ниска, а също така и защото ръководство на румънската марка знае, че много хора просто биха изключили подобни технологии.
„Много хора деактивират функцията за поддържане на лентата. Вие правите това, защото сте човек и преценявате ситуацията, като изключвате технологията. Ние пък не ви я продаваме. Наясно сме, че хората сами могат да се справят с поддържане на лентата, така че няма смисъл да им продаваме нещо, от което нямат нужда“, обяснява Ле Вот.
Липсата на подобни системи не означава, че автомобилите Dacia са смъртоносен капан. Когато през миналата година Euro NCAP тества Sandero и Logan, от организацията обясниха, че липсата на системи за активна безопасност е попречила на двата автомобила да получат много по-висок резултат. Ако моделите бяха оборудвани с тях, те щяха да имат по 4 звезди.