Следващото поколение на най-популярния модел на Dacia – кросоувърът Duster, ще се появи на пазара през 2024 г., но вече са появяват все повече подробности за него. Автомобилът е разработен от нулата и ще бъде напълно променен технически спрямо своя предшественик, съобщава френското издание Largus.
След Sandero и Jogger бъдещият Duster също ще смени платформата Global Access (бившата B0) с модулната архитектура CMF-B. Това означава появата на съвременни електронни системи, но и доста промени, тъй като адаптирането на система за задвижване на четирите колела с раздатъчна кутия, карданов вал и муфа е много трудно. Инженерите на Renault са поели в друга посока и ще оборудват новия Duster с електромотор на задната ос.
Подобно решение се използва отдавна при много японски модели, както и при хибридите на концерна Stellantis. В условията на сериозен офроуд тази система не върши работа, но в Европа Duster се търси с друга цел – експлоатация на заснежени и заледени пътища, където електрическото задвижване на четирите колела е достатъчно.
По предварителна информация, третата генерация на Duster ще запази сегашните бензинови турбомотори 1.0 TCE със 100 к.с. и 1.3 TCE (130 и 150 к.с.), но от гамата ще отпаднат дизелите. Вместо тях моделът ще получи хибридния силов агрегат E-Tech, който се предлага на Renault Captur и Clio, както и на Nissan Juke. Той включва 1,6-литров атмосферен двигател, електромотор и роботизирана скоростна кутия.
Електрификацията, разбира се, ще увеличи и цената на новото поколение на модела, прогнозира изданието. Сега във Франция Duster с предно предаване струва 15 500 евро, а версията с 4х4 стига до 23 000 евро. До излизането на кросоувъра има още поне две години, което също ще „помогне“ за поскъпването.
Снимки: Largus