fallback

Британци: Германските коли вече не са надеждни

Ново проучване твърди, че шофьорите не бива да вярват на предразсъдъци от миналото

Британската компания за поддръжка и ремонт на автомобили Warrantywise проведе проучване, което показва, че много потребители в страната вярват, че колите на големите германски производители са по-надеждни, отколкото са в действителност. В анкетата участваха 750 шофьори от Обединеното кралство, като всички те поставиха Mercedes, Audi и BMW в Топ 10.

В същото време, данните на Warrantywise показват, че тези марки са много по-надолу в класацията за надеждност, като резултатите им са под средните. Данните от същото допитване поставиха на първо място автомобилите на Honda, следвани от Toyota и Ford, а BMW е на четвърто място.

Според рейтинга за надеждност на Warrantywise, възприемането на обществеността за надеждността на BMW е много различно от реалността, като баварската марка се нарежда едва на 29-о място. Другите германски брандове - Mercedes и Audi, също са на дъното на класирането по този показател - съответно на 27-мо и 28-мо място, като техните оценки са под средното.

Самата класация е направена според коефициент на надеждност, базиран на броя неизправности или повреди, докладвани от собственика. Средният резултат за Великобритания е 75, като той се счита за „добър“, докато под 60 означава сериозни ремонти. При съставянето на класацията се взимат предвид също така средните разходи по автомобили, модела и възрастта.

Warrantywise също попита купувачите кой според тях е най-малко надеждният производител в Обединеното кралство, като Fiat, Vauxhall и Renault са най-често посочваните марки. В същото време обаче те се нареждат на 14-о , 17-о и 18-0 място с резултат над средния.

„Това изследване доказва, че не можете да купувате кола само според репутация на марката. Много хора ще се насочат към определени марки и ще стоят настрана от други, но нашите данни показват, че тези предразсъдъци може всъщност да водят хората в грешна посока“, коментира изпълнителният директор на Warrantywise - Лорънс Уитакър.

Най-надеждните марки според Warrantywise (след името е посочен коефициентът, както и разходите за ремонти на година): Honda – 93 точки, 535 лири на година Toyota – 93 точки, 592 лири на година Suzuki – 92 точки, 424 лири на година Mitsubishi – 89 точки, 833 лири на година Hyundai – 88 точки, 577 лири на година Mazda – 88 точки, 617 лири на година Nissan – 86 точки, 521 лири на година Subaru – 85 точки, 791 лири на година Ford – 85 точки, 421 лири на година Seat – 84 точки, 475 лири на година Peugeot – 84 точки, 406 лири на година Smart – 83 точки, 390 лири на година MINI – 82 точки, 497 лири на година Volkswagen – 82 точки, 631 на година Fiat – 82 точки, 417 лири на година Lexus – 82 точки, 603 лири на година Renault – 81 точки, 441 лири на година Vauxhall – 81 точки, 467 лири на година Kia - 80 точки, 522 лири на година Chevrolet – 79 точки, 548 лири на година Skoda – 78 точки, 492 лири на година Land Rover – 77 точки, 453 лири на година Volvo – 77 точки, 553 лири на година MG – 77 точки, 399 лири на година Saab – 77 точки, 425 лири на година Citroen – 75 точки, 501 лири на година Mercedes – 74 точки, 751 лири на година Audi – 74 точки, 620 лири на година BMW – 69 точки, 701 лири на година Ferrari – 64 точки, 2046 лири на година Jeep – 64 точки, 505 лири на година Chrysler – 64 точки, 464 лири Alfa Romeo – 60 точки, 590 лири на година Porsche – 57 точки, 842 лири на година Jaguar – 54 точки, 794 лири на година Maserati – 41 точки, 1430 лири на година

fallback
  • #37
    iliev1 ( преди 1 година )
    бла,бала,карам си МБ и си свиркам ...засега :)
  • #36
    BigAl ( преди 2 години )
    С удоволствие бих карал последните няколко в класирането вместо първите няколко. Който каквото ще да приказва.
  • #35
    БМ ( преди 2 години )
    "Самата класация е направена според коефициент на надеждност, базиран на броя неизправности или повреди, докладвани от собственика." Разковничето е в последната дума. За собствениците на Мерцедес и БМВ голям проблем може да е повреда в системата за масаж на задната седалка. Докато собствениците на Сузуки, Сеат,... едва ли изобщо подозират, че съществува такава система, камо ли да има дефект с нея, който да докладват. Така колите с повече екстри излизат по-ненадеждни от тези с по-малко екстри ...
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    и пак са в пъти по-надеждни от нагло-саксонските и краварски ***!
  • #33
    #29 ( преди 2 години )
    Ягуарът и Ланд Ровър както се трошат са по-зле и от индийските! Бентлито пък ползва мотор от VW файтон, та...совите не са това което няяякога бяха!
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Еми карай Дачия 1.0 без екстри,а не Тойота хибрид фул екстри като ти харесва, и си личи,че не работиш,защото ако работеше щеше да се сетиш,че това време да караш колата по сервизи ти е ценно,а не да се размотаваш по сервизи за какви ли не повреди. За парите да не говорим, защото Дачия е с 5 години гаранция,а Тойота с 10.
  • #31
    Ни ма и бе ( преди 2 години )
    Дачия и Рено са толко еврини че колкото и да се теошат пак ще ми е по евтино и от най здравото саабару и тайота
  • #30
    гошко ( преди 2 години )
    Bmw си е bmw !!!Легендарен начин да ...фалираш от удоволствието от шофиране :)
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Значи да приемем,че Ягуар и Ленд Ровер не са британски,а са индийски. На индийски коли ли ти приличат? Или Бентли на Фолксваген ли ти прилича? Собствеността няма общо с това как се прави автомобила и как е замислен.
  • #28
    Рептило омре! ( преди 2 години )
    Както пишат сега: кралицата замете британският упадък във всичко под хермелиновата си тога! Всъщност има ли въобще британски/английски коли, при положение, че Бентли е на VW, Ролс на БМВ а Ягуар/Ленд Ровер на Тата!?
fallback
Последни