Всеки производител на автомобили има свои собствени уникални стилистични черти - тези, които винаги (или почти винаги) са характеризирали всеки произведен модел. Малки детайли на - като линии, които пресичат каросерията, маски със специфичен дизайн и т.н. Такива са и светлините, които, особено след въвеждането на LED-технологията, вече не са „обикновени“ инструменти за осветяване на пътя, а неразделна част от дизайна на автомобила, за да напомнят още при пръв поглед принадлежността му към определена марка.
Често се случва, нощем, гледайки в огледалото за обратно виждане, човекът зад волана „ето, това е...“, опитвайки се да познае марката и модела на колата зад него, само като гледа нейните светлини. Какви обаче са тези отличителни знаци?
В случая нещата се промениха през 2004 г. с Audi A8, където производителят премина от халогенни лампи към различни светещи точки, които бяха така подредени, че не само да се следи за безопасността, но и да се образуват различни оптични групи. В наши дни те са приели различни форми, като повечето компании предпочитат хоризонталното разположение, но има и изключения.
Светлините на различните производители (ГАЛЕРИЯ):
Обичан от мнозина и мразен също от мнозина, Крис Бенгъл наложи напълно нов стил на редица елементи от дизайна на колите на BMW, включително светлините. От молива на американския дизайнер всъщност оптичните групи оживяват с рисунка на разкъсване по отношение на миналото, характеризираща се с хоризонтален елемент, който доминира над класическите централни светлини.
Оттогава баварският светлинен подпис се разви и изтъня, достигайки до тънки светещи линии, които обграждат почти целите главни проектори. Нова еволюционна стъпка вече се налага - поне при по-големите модели, където оптичните групи, разделени на две. Тенденцията започна с фейслифта на X7 и продължи с новото поколение на 7-Series.