Появата на нова автомобилна марка в Европа е доста рядко явление напоследък. Но юли 2022 ни донесе именно това: в Елзас започна производството на Ineos Grenadier, духовния наследник на Land Rover Defender и може би най-сериозния офроудър, правен на Стария континент. По този повод "КОЛЕЛА" и Automedia.bg разговаряха с Клаус Хартман, който след близо 20 години кариера в Mercedes сега е директор продажби и маркетинг за Европа на новата британска компания.
6 въпроса към Клаус Хартман, Ineos Automotive (ГАЛЕРИЯ):
Ако иска да остане на европейския пазар и след 2030 година, Ineos ще трябва да се електрифицира. Възможно ли е да се направи сериозен офроудър с електрическо задвижване, като имаме предвид колко тежки и колко уязвими са батериите?
"Има два възможни отговора на този въпрос. В момента всъщност забелязваме повишен интерес към двигателите с вътрешно горене. Действително много европейски пазари започват да се затварят за тях, но това също значи, че сега е последният шанс да се сдобиете с такъв автомобил. Това е в наша полза. В бъдеще, разбира се, нещата ще се променят. Но ние вече работим върху вариант с водородна горивна клетка и всъщност сме толкова напреднали, че очакваме да представим готов прототип още до Коледа. За един офроудър такова задвижване има много повече смисъл, защото горивната клетка е доста по-лека и по-малко обемиста от батерията.
В същото време мислим много сериозно и за втори модел, различен от Grenadier. Той ще е чист електромобил с батерия, по-малък и по-подходящ за градска среда. Така че сме подготвени за бъдещето".
"Има два възможни отговора на този въпрос. В момента всъщност забелязваме повишен интерес към двигателите с вътрешно горене. Действително много европейски пазари започват да се затварят за тях, но това също значи, че сега е последният шанс да се сдобиете с такъв автомобил. Това е в наша полза. В бъдеще, разбира се, нещата ще се променят. Но ние вече работим върху вариант с водородна горивна клетка и всъщност сме толкова напреднали, че очакваме да представим готов прототип още до Коледа. За един офроудър такова задвижване има много повече смисъл, защото горивната клетка е доста по-лека и по-малко обемиста от батерията.
В същото време мислим много сериозно и за втори модел, различен от Grenadier. Той ще е чист електромобил с батерия, по-малък и по-подходящ за градска среда. Така че сме подготвени за бъдещето".
Видео от разговора с Клаус Хартман вижте тук: