Появата на нова автомобилна марка в Европа е доста рядко явление напоследък. Но юли 2022 ни донесе именно това: в Елзас започна производството на Ineos Grenadier, духовния наследник на Land Rover Defender и може би най-сериозния офроудър, правен на Стария континент. По този повод "КОЛЕЛА" и Automedia.bg разговаряха с Клаус Хартман, който след близо 20 години кариера в Mercedes сега е директор продажби и маркетинг за Европа на новата британска компания.
6 въпроса към Клаус Хартман, Ineos Automotive (ГАЛЕРИЯ):
Казвате "нишов производител". Повечето традиционни производители в последните години изоставиха сериозните офроудъри - отчасти заради емисиите, отчасти защото други сегменти предлагат по-високип маржове на печалба. Колко голяма е тази ниша, която са ви оставили?
"Големите производители винаги са търсели големи обеми, както и възможности да споделят компоненти между множество различни модели. Тъкмо в това е нашият шанс, защото, както споменахте, в този сегмент на практика не останаха конкуренти. Това парче от тортата може да не е много голямо, но пък е 100% само за нас. Нашата цел също е да реализираме печалба, това не е просто идея фикс на нашия основател. Интересът до момента ни показва, че можем да го постигнем. Имаме над 15,000 резервации дори още преди старта на производството. В глобален мащаб се стремим към около 30,000 продажби годишно. А ако търсенето надвиши това, фабриката ни в Хамбах може да произвежда и повече".
"Големите производители винаги са търсели големи обеми, както и възможности да споделят компоненти между множество различни модели. Тъкмо в това е нашият шанс, защото, както споменахте, в този сегмент на практика не останаха конкуренти. Това парче от тортата може да не е много голямо, но пък е 100% само за нас. Нашата цел също е да реализираме печалба, това не е просто идея фикс на нашия основател. Интересът до момента ни показва, че можем да го постигнем. Имаме над 15,000 резервации дори още преди старта на производството. В глобален мащаб се стремим към около 30,000 продажби годишно. А ако търсенето надвиши това, фабриката ни в Хамбах може да произвежда и повече".
Видео от разговора с Клаус Хартман вижте тук: