IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Безплатното зареждане на електромобили пред германските хипермаркети приключи

Все повече търговски обекти искат пари за използване на станциите им

Безплатното зареждане за тези, които бяха свикнали да оставят своя електромобил на станциите на паркингите на германските хипермакети, приключи. Почти всички големи търговски вериги вече искат пари за предлаганата от тях услуга, съобщават медиите в Германия.

Lidl: от понеделник само за пари


зарядни станции


Още следващият понеделник - 12 септември 2022 г., зареждането на електрически превозни средства на територията на магазините Lidl, вече няма да бъде безплатно. Това важи за всички 1300 електрически зарядни станции, които в момента работят през магазините на компанията. От Lidl посочват, че броят на собствениците на електрически превозни средства, които са негови клиенти, нараства всяка година. Например, през 2020 г. средно една станция на Lidl е зареждала между 4 и 9 електрически превозни средства на ден.

Този брой вече се е удвоил през 2021 г., а в най-натоварените дни на станциите пред магазините се зареждат до 20 коли. Задължително условие за използване на зарядни устройства на територията на хипермаркета е наличието на приложенията Lidl Plus или eCharge, които показват наличните „колонки“ за зареждане, както и самия процес.

Вече всеки киловатчас в стандартни зарядни пунктове с капацитет до 43 киловата ще струва 0,29 евро, а услугата в бързи зарядни станции с капацитет на зареждане до 149 киловата ще струва 0,48 евро. В някои обекти зареждането на автомобил от 150-киловатова станция ще е още по-скъпо - 0,65 евро за киловатчас.

Aldi: таксите са въведени още през юни

Основният конкурент на Lidl на германския пазар - веригата Aldi, иска пари от собствениците на електрически превозни средства още от юни тази година. Потребителите плащат 39 цента за киловатчас на станции за бързо зареждане и 29 цента на станции със стандартно натоварване. Това, според читатели на Stuttgart Zeitung, е малко по-евтино, отколкото от домашен контакт.

В момента около 1200 зарядни устройства може да бъдат използвани в близост до магазините на Aldi. От тях 200 са с бързо зареждане с капацитет до 150 киловата. Тази година се планира да бъдат пуснати в експлоатация още над 100 зарядни станции. Продължителността на зареждането, според управата на компания, не е ограничена, а зареждането е възможно и след работно време, като някои работят денонощно. Регистрация не е необходима, така че всеки може да презарежда. Зарядните точки се захранват със слънчева енергия от фотоволтаични инсталации.

Edeka се разширява, като остава безплатното зареждане


зарядни станции


Най-голямата германска корпорация за супермаркети с пазарен дял от около 20% (данни на Wikipedia за 2017 г.) е готова да захранва машините с енергия от своите 400 станции. До 2024 г. се планира да бъдат пуснати в експлоатация още около 1000 нови зарядни устройства на общо 250 обекта - главно в югозападната част на Германия. Към момента представителите на Edeka се въздържат от изявления относно въвеждането на такси за зареждане на електрически автомобили на техните паркинги.

В Penny предпочитат да работят с EnBW

През ноември 2021 г. веригата супермаркети Penny започна да си партнира с Shell и EnBW (един от най-големите производители на електроенергия и собственици на електрическите мрежи на Германия), за да изгради „една от най-големите и модерни мрежи от станции за бързо зареждане в Германия“. Тя включват колони за зареждане от най-висок клас на мощност (High-Power Charger).

До 6 юли 2022 г. цените за зареждане във всички станции на EnBW бяха еднакви, но от тази дата енергийната компания промени цените, разбира се, в посока нагоре. В момента захранването от стандартна колона струва 0,46 евро за киловатчас, на станция с „бърз" ток - 0,55 евро.

Енергийният концерн EnBW поема всички инвестиции в създаването и експлоатацията на инфраструктурата за бързо зареждане за своите партньори. EnBW вече си сътрудничи с известни германски магазини за техника като Bauhaus, Hagebau или Toom, а голямата верига аптеки DM също е в списъка с партньори.


зарядни станции


IKEA не взема пари
Световноизвестната марка IKEA има само 220 зарядни станции в Германия. В момента клиентите на компанията имат възможност да зареждат безплатно електрическия си автомобил в работно време. Представителите на IKEA отбелязват, че търсенето на възможност за зареждане като цяло надвишава предлагането. В тази връзка е обявено разширяване на възможностите за електрическо зареждане. Все още не се казва дали компанията ще направи услугата платена в бъдеще.

McDonald's предпочита бързото зареждане

Веригата за бързо хранене, заедно с компания EWE Go, разширява мрежата за бързо зареждане в Германия от края на 2020 г. McDonald's осигурява необходимото пространство, а EWE Go отговаря за поставянето и работата на колоните за зареждане. Всеки ресторант обикновено има колона за бързо зареждане, която има 2 точки за „зареждане“.


зарядни станции


В случая всеки може да зарежда електромобили, като се предлагат различни опции за плащане – с предплатена карта, чрез сканиране на QR код, чрез Paypal или чрез кредитна карта. В зависимост от местоположението на ресторанта времето за зареждане е частично ограничено. До 2025 г. се очаква станциите за зареждане да бъдат постоянно място в приблизително 1000 места на McDrive. Очевидна е тенденцията към платена услуга.

Проучване, проведено от кьолнския институт за търговски изследвания (EHI) миналата пролет, показа, че броят на търговците, които са таксували за зареждане на електрически превозни средства, е нараснал от 29% на 42% през последната година. В същото време около 26% от търговците на дребно се опитват да предложат на клиентите определени преференциални тарифи за таксуване. 15% от продавачите позволяват на клиентите си да зареждат колите си безплатно.

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Все още ли вярваш в дядо коледа, мармотите дето завиват шоколада в станиол и това че Тесла ще фалира всеки момент?Субсидиите за тесла приключиха в САЩ преди две-три години, но въпреки това продължава да държи 70-80% пазарен дял при продажбата на електромобили в сащ. Останалите автомобилни компании си разпределят останалите 20% от пазара, въпреки че продължават да получават по 7500 долара субсидии за всеки продаден автомобил, но очевидно това не им помага с продажбите.
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Те и електромобилите ще приключат,като им спрат субсидиите за закупуване.
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А да кажеш на колко десетки/стотици милиарда загуби бяха френските АЕЦ до миналата година и нямаха пари за ремонти, защото Германия свали цените на тока по борсите в региона? И по ирония на съдбата, точно когато можеше да жънат на високи цени, повечето им атомни централи затвориха за неотложни ремонти поради съображения за сигурност заради корозирали тръби в охладителната система, породи отложени във времето ремонти. Очевидно нито са надеждни, нито предлагат най-евтината енергия.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    И не са на 40 години а на 33-34 последните им 3 тоест долу-горе колкото нашите които са на 31 и 35. Миналите също ги затваряха на около 35 а не на над 40 както пишеш ти
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Какво са 30-40 години за АЕЦ те повечето по света са на толкова но си ги модернизират и продължават да работят по твоята логика и ние след няколко години да си затваряме Козлодуй че да не го напъваме така ли що за глупост
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето от вас са тотал щета.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А за тракащите пушляци ще има ли безплатно зареждане някога ?
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Абе пернишки, нали точно твоя беше основната опорка за купуване на пасатори, а именно безплатното зареждане. Всички тресла почитатели сте смешници.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Честито теслари!Последната Ви опорка "безплатно" зареждане падна.Следващата е отпадане на субсидиите за електрически автомобили.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    Последните им 3 реактора които работят са на 40 години, преди това затваряха по-стари. Нека не ги напъваме да безкрай :) Съвсем друг въпрос е защо от 80-те насам не са правили нови....енергията беше евтина в пиковите моменти внасяха от Франция, Чехия и балансираха мрежата.