Преди няколко години Renault разбуни духовете, като изведнъж реши да направи третото поколение на своето Twingo със задно разположен двигател. В интерес на истината този трицилиндров агрегат е малко по-напред от задната ос, тоест не е по класическата схема за задноразположените мотори. Но все пак е доста смела конструкция в наши дни, когато подобна комбинация при малка градска кола е абсолютна рядкост.
През 50-те и 60-те години обаче нещата стояха по съвсем друг начин. Големият пазарен успех на "костенурката" на Volkswagen роди множество последователи с двигатели отзад, производство на Fiat, BMW, Goggomobil, Hillman, NSU, Simca и дори Skodа. А също и няколко модела на Renault, които оцеляха чак до 70-те и дори господстваха в ралитата и по състезателните писти. Eдин от тях всъщност донесе и първия голям глобален успех на френската компания. Ето неговата история.
11 любопитни факта за Renault Dauphine Gordini (ГАЛЕРИЯ):
На практика 0.845-литровият агрегат на Dauphine е леко модифицирана версия на двигателя Billancourt от по-стария модел 4CV, с чугунен блок и алуминиева глава. Гордини добавя преработени цилиндрови глави за по-висока компресия и по-големи клапани. Автомобилът е със самоносеща конструкция - доста новаторско решение за епохата, и е дълъг 3.95 метра. Под предния капак има нелошо пространство за багаж, а резервната гума е хитро скрита под регистрационната табела. Общото тегло на автомобила е едва 650 килограма - колкото половин съвременна Opel Corsa, като 60% от теглото се пада върху задната ос.