IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

УАЗ пусна на пазара автомобили с Евро-0

Руският производител предлага модел с двигател отпреди 36 години, и му иска 23 000 евро

Помните ли руските УАЗ-ки, които се използваха масово в България преди 30-40 години, че и повече? Отново са в играта! С по-различен дизайн, но и с агрегати от миналото. Но също така и само за руския пазар, разбира се.

 

uaz_hunter_108845

 

Уляновският автомобилен завод (УАЗ) радикално понижи екологичния клас на своите автомобили. В продажба са пуснати UAZ Hunter и класически модели от семейството Loaf/Tadpole с двигатели, отговарящи на стандарта Euro-0, става ясно от сайта на завода. Евро-0 е екологичен стандарт, който регулира съдържанието на вредни вещества в отработените газове и е въведен в повечето европейски страни през 1988 г. Заменен е със стандарт Евро-1 през 1992 г. При Евро-0 липсват каквито и да е екологични изисквания и ограничения за емисиите на азотни оксиди, а допустимите концентрации на въглероден оксид са близо шест пъти над днешните.

 

uaz_hunter_32053

 

В Русия Евро-0 беше забранен през 2005 г. и се приложи ниво Евро-2. Сега, поради санкциите заради войната в Украйна от държавите в ЕС и САЩ и липса на съвременни компоненти, руските власти разрешиха в страната да се продават автомобили от всякакъв екологичен клас. И това постановление важи до 1 февруари 2023 г. Засега.

И ако AvtoVAZ понижи стандарта на двигателите Lada Granta до Евро-2, то UAZ отиде още по-далеч, като се върна десетки години назад. UAZ Hunter и търговските автомобили УАЗ-452 ("Буханка") се продават с бензинов двигател ZMZ-409 във версия Euro-0. Този двигател влиза в употреба за първи път през 1996 г., като след това е модифициран. Системата за захранване все още е инжекционна. Hunter с такъв двигател струва 1 375 000 рубли (23 000 евро). Версията с двигател от еко-класа Евро-5 беше с 20 000 рубли (333 евро) по-скъпа.

 

UAZ Hunter-2

 

Новият технически регламент, позволяващ производството и продажбата на автомобили с неекологични двигатели, беше публикуван от руското Министерство на промишлеността и търговията през месец май. Документът също така позволява производството на автомобили без въздушни възглавници, ABS, система за разпределение на спирачното усилие и система ERA-GLONASS и опростява стандартите за тестване на безопасността, което прави възможно производството на автомобили дори без въздушни възглавници.

Автомобилът UAZ Hunter започва да се произвежда от 19 ноември 2003 г. Той заменя серията UAZ-3151, чиято история датира от 1985 г., а ако се вземе UAZ-469 като отправна точка, тогава от 1972 г. Новата модификация, която получи индекса UAZ-31519 и името Hunter, трябваше да изведе UAZ на ново ниво и да увеличи продажбите. Добавени са опции за повишаване на нивото на комфорт, тялото и интериорът са преработени. Колата също се е променила малко външно - добавен е „градски“ блясък към спартанското оборудване.

 

 

0 от 500
  • #7
    49 rate up comment 7 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Поредното "постижение" на руското автомобилостроене.Русия е като машина на времето.Уверено крачи към времето на СССР.
  • #6
    21 rate up comment 51 rate down comment
    Супер е ( преди 1 година )
    Ако го пуснат в България ще взема такава жипка. Чакам също да върнат Ладите на пазара. Да си взема една нова Лада 2107 че са много яки машини. Днешните модерни коли нищо не става от тях. Руските коли се доказаха като най добри през годините. Евтини са, здрави са, лесно се ремонтират. Като се обработят с препарати против ръжда спокойно издържат 40 години експлоатация.
  • #5
    47 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Класикът го каза, бензиностанция с ракети :))))
  • #4
    26 rate up comment 7 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    Да, само че тази история е басня, измислица :)
  • #3
    24 rate up comment 42 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, на руснака, колкото и да му трябват паркетници, имат повече нужда от прости и здрави автомобили, които да вършат работа. И до ден днешен, много от горските в Германия използват Нива - защото с нея стигат там, където друго не може. И хората не го крият. Знеш историята, където НАСА са похарчили милиони да направят химикалка за космоса. И след години неуспех питали руснаците какво ползват техните комонавти - молив!
  • #2
    46 rate up comment 12 rate down comment
    фен ( преди 1 година )
    Светът ще свърши, руснакът обаче няма да се научи да прави коли. Тая жипка я помня още от казармата 1970 г., а всички ТКЗС-та обикаляха нивите с тях.
  • #1
    53 rate up comment 13 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    жал ми е за руснаците...страна с такава богата история и култура...до какво дередже ги докара Путин...вече нямат разлика от Северна Корея...вече като стане въпрос за Русия единственото нещо което ми идва на ума са ядрени ракети...