Помните ли руските УАЗ-ки, които се използваха масово в България преди 30-40 години, че и повече? Отново са в играта! С по-различен дизайн, но и с агрегати от миналото. Но също така и само за руския пазар, разбира се.
Уляновският автомобилен завод (УАЗ) радикално понижи екологичния клас на своите автомобили. В продажба са пуснати UAZ Hunter и класически модели от семейството Loaf/Tadpole с двигатели, отговарящи на стандарта Euro-0, става ясно от сайта на завода. Евро-0 е екологичен стандарт, който регулира съдържанието на вредни вещества в отработените газове и е въведен в повечето европейски страни през 1988 г. Заменен е със стандарт Евро-1 през 1992 г. При Евро-0 липсват каквито и да е екологични изисквания и ограничения за емисиите на азотни оксиди, а допустимите концентрации на въглероден оксид са близо шест пъти над днешните.
В Русия Евро-0 беше забранен през 2005 г. и се приложи ниво Евро-2. Сега, поради санкциите заради войната в Украйна от държавите в ЕС и САЩ и липса на съвременни компоненти, руските власти разрешиха в страната да се продават автомобили от всякакъв екологичен клас. И това постановление важи до 1 февруари 2023 г. Засега.
И ако AvtoVAZ понижи стандарта на двигателите Lada Granta до Евро-2, то UAZ отиде още по-далеч, като се върна десетки години назад. UAZ Hunter и търговските автомобили УАЗ-452 ("Буханка") се продават с бензинов двигател ZMZ-409 във версия Euro-0. Този двигател влиза в употреба за първи път през 1996 г., като след това е модифициран. Системата за захранване все още е инжекционна. Hunter с такъв двигател струва 1 375 000 рубли (23 000 евро). Версията с двигател от еко-класа Евро-5 беше с 20 000 рубли (333 евро) по-скъпа.
Новият технически регламент, позволяващ производството и продажбата на автомобили с неекологични двигатели, беше публикуван от руското Министерство на промишлеността и търговията през месец май. Документът също така позволява производството на автомобили без въздушни възглавници, ABS, система за разпределение на спирачното усилие и система ERA-GLONASS и опростява стандартите за тестване на безопасността, което прави възможно производството на автомобили дори без въздушни възглавници.
Автомобилът UAZ Hunter започва да се произвежда от 19 ноември 2003 г. Той заменя серията UAZ-3151, чиято история датира от 1985 г., а ако се вземе UAZ-469 като отправна точка, тогава от 1972 г. Новата модификация, която получи индекса UAZ-31519 и името Hunter, трябваше да изведе UAZ на ново ниво и да увеличи продажбите. Добавени са опции за повишаване на нивото на комфорт, тялото и интериорът са преработени. Колата също се е променила малко външно - добавен е „градски“ блясък към спартанското оборудване.