IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

УАЗ пусна на пазара автомобили с Евро-0

Руският производител предлага модел с двигател отпреди 36 години, и му иска 23 000 евро

Помните ли руските УАЗ-ки, които се използваха масово в България преди 30-40 години, че и повече? Отново са в играта! С по-различен дизайн, но и с агрегати от миналото. Но също така и само за руския пазар, разбира се.

 

uaz_hunter_108845

 

Уляновският автомобилен завод (УАЗ) радикално понижи екологичния клас на своите автомобили. В продажба са пуснати UAZ Hunter и класически модели от семейството Loaf/Tadpole с двигатели, отговарящи на стандарта Euro-0, става ясно от сайта на завода. Евро-0 е екологичен стандарт, който регулира съдържанието на вредни вещества в отработените газове и е въведен в повечето европейски страни през 1988 г. Заменен е със стандарт Евро-1 през 1992 г. При Евро-0 липсват каквито и да е екологични изисквания и ограничения за емисиите на азотни оксиди, а допустимите концентрации на въглероден оксид са близо шест пъти над днешните.

 

uaz_hunter_32053

 

В Русия Евро-0 беше забранен през 2005 г. и се приложи ниво Евро-2. Сега, поради санкциите заради войната в Украйна от държавите в ЕС и САЩ и липса на съвременни компоненти, руските власти разрешиха в страната да се продават автомобили от всякакъв екологичен клас. И това постановление важи до 1 февруари 2023 г. Засега.

И ако AvtoVAZ понижи стандарта на двигателите Lada Granta до Евро-2, то UAZ отиде още по-далеч, като се върна десетки години назад. UAZ Hunter и търговските автомобили УАЗ-452 ("Буханка") се продават с бензинов двигател ZMZ-409 във версия Euro-0. Този двигател влиза в употреба за първи път през 1996 г., като след това е модифициран. Системата за захранване все още е инжекционна. Hunter с такъв двигател струва 1 375 000 рубли (23 000 евро). Версията с двигател от еко-класа Евро-5 беше с 20 000 рубли (333 евро) по-скъпа.

 

UAZ Hunter-2

 

Новият технически регламент, позволяващ производството и продажбата на автомобили с неекологични двигатели, беше публикуван от руското Министерство на промишлеността и търговията през месец май. Документът също така позволява производството на автомобили без въздушни възглавници, ABS, система за разпределение на спирачното усилие и система ERA-GLONASS и опростява стандартите за тестване на безопасността, което прави възможно производството на автомобили дори без въздушни възглавници.

Автомобилът UAZ Hunter започва да се произвежда от 19 ноември 2003 г. Той заменя серията UAZ-3151, чиято история датира от 1985 г., а ако се вземе UAZ-469 като отправна точка, тогава от 1972 г. Новата модификация, която получи индекса UAZ-31519 и името Hunter, трябваше да изведе UAZ на ново ниво и да увеличи продажбите. Добавени са опции за повишаване на нивото на комфорт, тялото и интериорът са преработени. Колата също се е променила малко външно - добавен е „градски“ блясък към спартанското оборудване.

 

 

0 от 500
  • #27
    55 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 3. На рашняците им трябват прости и здрави коли, защото нямат пътища. Има само необятна кал. Отвори Гугъл Мапс-а и гледай жълтите чертички. После разгледай Китай. Нали знаеш римляните какво са казали, че империята свършва там, където свършват пътищата.
  • #26
    39 rate up comment 37 rate down comment
    Al ( преди 1 година )
    УАЗ е легенда произвеждана вече повече от 60г. Още се произвежда поне още толкова.
  • #25
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Гатю ( преди 1 година )
    Защо се гаврите с мужиците?
  • #24
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    Ако се купува, значи струва нещо. Но цената ми се вижда висока за ново ретро. Въпросът е дали е със старите диференциали, защото бяха голям ***. За глухата провинция става.
  • #23
    35 rate up comment 16 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    До #6 Ладите от онази генерация са на основата на ФИАТ 124 от 1965 г., проектирани 1958 г! Това е ковчег с незгъваем кормилен прът с червяк насочен към гърдите ти. Да не говорим за липса на ербег, серво и задно предаване с лека задница, която занася даже на сухо.
  • #22
    30 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Уазката е пълно дърво от всякъде. Но за толкова пари толкова кола.........Тойота също си произвеждат старите модели Land Cruiser защото има търсене за тях. В момента дори не приемат нови поръчки защото списъка с чакащи е запълнен и се изпълнява вече с 2 години назад.
  • #21
    55 rate up comment 31 rate down comment
    Камаз ( преди 1 година )
    На умните коментиращи ще напиша...Уаз е евтин джип за тежък офроуд.Не му трябват никакви системи , никакви еко глупости и никакъв комфорт
  • #20
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Дедов ( преди 1 година )
    В офроуд средите има мнение за Лада Нива: за Нива имам две думи - НЕМАМ ДУМИ.
  • #19
    26 rate up comment 7 rate down comment
    Дедов ( преди 1 година )
    Нивата първо минава през Германска тунинг къща,и тогава немецът я купува,но преди години човека който я преработваше тотално се отказа.
  • #18
    46 rate up comment 12 rate down comment
    Българин ( преди 1 година )
    Ами с чук и сърп толкова могат