IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Калифорния забраниха зареждане на електромобили заради жегата

Опасениета на властите са, че мрежата няма да издържи в горещото време

Жителите на Калифорния получиха нареждане да не зареждат електрическите си автомобили за един ден (сряда), за да не натоварват допълнително застаряващата електрическа мрежа. Причината са горещините в щата, като температурите в някои предградия на Лос Анджелис достигнаха 44 градуса.


зарядни станции


Според властите, топлото време може да окаже натиск върху и без това натоварената електрическа мрежа, особено през най-горещите часове, когато климатичните системи работят на пълна скорост.

„Потребителите са призовани да намалят потреблението на енергия между 16 и 21 часа, когато системата е най-натоварена, тъй като търсенето остава високо и има по-малко налична слънчева енергия“, обявиха American Public Power Association - орган, който представлява комуналните услуги.

Трите основни препоръчителни мерки са настройте термостата на 25°C или повече, избягвайте използването на големи уреди, както и зареждане на електрически превозни средства, а също така изключвайте ненужните светлини, призоваха от организацията.

Електричеството е чувствителна тема за САЩ, тъй като неговата инфраструктура е много остаряла. Енергийните компании редовно молят домакинствата да ограничат потреблението си през определени часове, когато слънчевите панели спират да произвеждат електричество, докато търсенето остава високо поради жегата.

Призивът за ограничение на електрическите коли обаче идва в крайно неподходящ момент, тъй като Калифорния точно сега взе решение за забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Властите са категорични, че всичко нови коли трябва да бъдат с нулеви вредни емисии, като решението им се смята за повратна точка за индустрията за електрически автомобили. Причината е, че Калифорния представлява важен автомобилен пазар и потенциално оказва влияние върху националните или международните стандарти.


0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    А прочете ли мнение 19, което е цялото 18, но заради и с ударение беше прекъснато?Най-големият проблем ми идва точно от спрените атомни реактори във Франция и цените се вдигнаха заради на достига на ток във Франция, а не в Германия. Ако всички реактори във Франция работеха, газът щеше да е достатъчен и да се складира за зимата. Но бягаш от темата. Електромобилите проблем ли са за мрежата, а ВЕИ? За затворените в Германия АЕЦ съм съгласен. Първо трябваше да са въглищата.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    И 60% ВЕИ да имат не ни спасява близките поне 2-3 години докато има голям недостиг на газ и въглища. Защо да има голяма енергийна криза като можеше да се смекчи? Още от есента имаше сигнали за война и малко газ и най-малкото можеше да отложат спирането на 3 реактора в края на миналата година които бяха 6% от потреблението им а сега се чудят как бързо да пуснат спрени въглищни ТЕЦове докато въглищата са 3 пъти по-скъпи от преди година и принципно са много по-смъртоносни от ядрена енергия
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    Това да не мислиш че не го знам. Въпроса е че можеше да нямат 15% газ в микса която поскъпна много пъти заради недостиг а да си карат с реакторите още достатъчно дълго както правят повечето разумни държави без да спират ядрени централи за милиарди които могат да работят още 20 години (което бърка в джоба на цяла Европа) за да зависят от внос от ненадежден източник и то не на какво да е а на "еко" въглища и газ които пък сега се внасят с "еко" кораби от Америка и Австралия
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Просто не можеш да предположиш колко си далече от истината. Всъщност германия разчита за 50% от потреблението си на възобновяема енергия, на която никой не може да и промени цената защото е безплатна и никой не може да спре, заради политически решения. Даже си беше затворила повечето въглищни централи, които се наложи да отвори за да дава ток на Франция, на която се наложи да затвори десетки блокове на АЕЦ заради аварии, които няма да поправи с години. Това съвпадна и с газа и цената стана....
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Просто не можеш да предположиш колко си далече от истината. Всъщност германия разчита за 50% от потреблението си на възобновяема енергия, на която никой не може да
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ток няма заради Германия която през посредните 6 години спря 6 мощни реактора (повече от тока на България) от които 3 през миналата година неоснователно и прибързано и за тяхна сметка в голяма степен увеличиха тока от газ от Русия а останалото го знаем.. Можеше да не зависят от газ за тока и да няма такъв недостиг на енергия. Добре че съседите й Франция, Белгия и Чехия които имат общо 70 работещи реактора нямат такава пишман еко политика на зависимост от еко руски въглища и газ
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 2 години )
    Еми така бе пич, не всички сме съгласни да се къпем само в неделя и то не всяка неделя и да не си включваме климатиците. И не става въпрос за 600 а за 200 киловатчаса
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 2 години )
    Много по-логично е да сметнеш средно колко километра минаваш на ден и да сметнеш колко енергия трябва да заредиш, ако караш електрически автомобил. Многократно е смятано, че консумацията на българия ще се вдигне с 10% ако утре с магическа пръчица всички автомобили станат електрически. По най-оптимистични очаквания, през 2040 година ще има най-много 20% електромобили, следователно тогава консумацията ще се увеличи с 2 %. Смяташ ли че мрежата ще се справи с това чудовищно увеличение?
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Някакъв ползвал над 600кв.ч на месец?! Ам заради такива няма да има ток тая зима.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 2 години )
    Аз след толкова писане не разбра ли кое е странното?Какво общо има изминаването на 100 км с дневната ти консумация на ток?По същата логика можеше да напишеш, че зареждането на 1000 км е колкото месечната ти консумация!И забрави да споменеш дали живееш в топлофицирано и газифицирано жилище, защото ако харчиш по 7квч на ден и 200 киловатчаса на месец, би трябвало да плащаш по-малко от 40 лв на месец за ток. Само един бойлер харчи повече при ежедневно ползване. За климатик да не говорим ...