Японският производител Subaru работи върху актуализирани версии на своята система за подпомагане на водача EyeSight. Новата технология ще бъде въведена от 2025 г., като ще използва изкуствен интелект за подобряване на компютърното разпознаване. Той ще се основава на съществуващата система за стереокамери на Subaru, съобщиха от компанията.
В разработката на новата система активно участва Subaru Lab - център за разработка на изкуствен интелект в токийския квартал „Шибуя“. Според директорът на техническия център Ейджи Шибата, който е и старши програмен мениджър на Subaru, автомобилният производител не се фокусира върху автономното шофиране, а по-скоро върху подобряването на безопасността.
„Подходът на Subaru е как да намалим смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия до нула възможно най-скоро, вместо да се фокусираме върху автономното шофиране“, отбелязва Шибата.
На свой ред, заместник-директорът на Subaru Lab - Тору Сайто добавя, че производителят на автомобили няма непосредствени планове да приеме лидарни сензори за своята система за автономно шофиране. Според Сайто, използването на камери заедно с изкуствения интелект е по-добро решение и създава подобрени триизмерни изображения, тъй като двете камери могат да триангулират обекти от различни ъгли.
„Използването на стерео-камера има огромно предимство, когато е съчетано с изкуствен интелект. Други производители на автомобили следват подход с множество решения и използват радари, монокулярни камери и лидар. Но стерео камерите са в състояние да направят това, което тези три технологии могат да направят поотделно“, казва Сайто пред Auto News.
Инженерите на Subaru също така планират да въведат усъвършенствани нови функции за автоматично паркиране в своето следващо поколение системи EyeSight, тъй като инцидентите на паркингите представляват една трета от всички пътнотранспортни произшествия.
Компанията разкри още, че е продала повече от 5 милиона автомобила, оборудвани с настоящата система за безопасност. Тя беше въведена за първи път през май 2008 г. и сега е монтирана на 91% от всички модели на Subaru, продадени по целия свят.