IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ще инвестира 5,6 млрд долара в собствени батерии

Компанията ще увеличи призводствения капацитет до 40 GWh, за да се справи с търсенето на електромобили

Концернът Toyota ще инвестира около 5,6 млрд долара в предприятията си в Япония и САЩ за доставка на батерии за електрически превозни средства, чието търсене нараства. Производството им трябва да стартира между 2024 и 2026 г., обявиха от компанията.


Toyota


Тази инвестиция има за цел да позволи на Toyota да отговори на нуждите на своите клиенти във всички държави и региони по света, като осигури нужната гъвкавост и съответно предлагането на различни задвижвания. Компанията планира да увеличи комбинирания капацитет за производство на батерии в Япония и САЩ до 40 GWh.

Използвайки собствена си система за производство и изграждайки по-ефективни производствени линии от всякога, Toyota също така възнамерява да подобри допълнително своята конкурентоспособност, като инвестира сериозни в обучение на персонал за производство на батерии.

Малко над половината от тази сума – около 3 млрд. долара, ще бъде инвестирана основно в завода Himeji, както и в още няколко фабрики и производствени центрове в Япония. В САЩ основната част от инвестицията е предназначена в предприятието за батерии в Северна Каролина. То е 90% собственост на Toyota North America, а останалите 10% са на Toyota Tsusho Corporation).

В Toyota също така вярват, че има няколко възможности за постигане на въглеродна неутралност, като с помощта на тези 5,6 млрд долара ще бъде постигнато бързо намаляване на вредните емисии CO2. Същевременно обаче компанията ще направи всичко възможно да запази и поминъка на своите клиенти в региони на света, в които електрическите превозни средства все още не са добре развити.

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Има време много ( преди 1 година )
    Тойота принципно изостава но не е казано че всичко свършва когато електромобилите спрат да растат значително и далеч не е изключено след това да вземе дял от Тесла, BYD и ВАГ които се очертават като лидерите
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Приятелю като гледаш да лъжеш, поне не използвай цифри, защото някой който поне малко отбира от материята ще те хване веднага. Нито цифрите за Норвегия са верни, нито за България. Освен това, печалбите на автомобилните компании зависят единствено и само от продажбите на чисто нови автомобили. От автомобилите по пътищата печелят петролните компании и ще продължат да печелят дълги години след като спре производството на нови ДВГ. Продажбите на електромобили в Норвегия са над 80%, а не 8%
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 година )
    Делът на елките в България е 0.5%, а в Норвегия 8.3% и там делът им е най-голям в Европа. Та кое е по-добре - да имаш определен процент продажби от ел. коли или от конвенционални? Единственият шанс за електрификация е със закон да забранят продажбата на ДВГ-та, каквито намерения има за момента, но съм убеден че няма да се осъществят по мноого причини и слава богу, иначе 90% от българите ще се качат на градски транспорт. Водещ трябва да е пазарният принцип, а не забраната.
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Просто е ( преди 1 година )
    Просто е: Тесла не произвежда конвенционални автомобили, а всички останали - от това съществуват. Инвестициите в батерии за тях в момента означават да се изпусне питомното и да се гони дивото! VW след тази сериозна електрификация на гамата си, какво постигна?!? Не съм чул да се хвали с резултатите си.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко да е несериозно, като ние сме клиентите и ние знаем каква кола търсим - доста по-добре от Тойода-сан и подопечните му. Когато пазарът крещи "електромобили", а Тойота - "пазарът не е готов за тях", ясно е, че проблемът е в Тойота. Всъщност дори Тойота го осъзна и започна да действа, но все още се опитва да манипулира хората и правителствата с лъжливи изказвания, лобистки пари и, както се видя, лъжливи брошури сред подрастващите в Япония, просто защото изостава и знае, че ще изостане още.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Експертите ( преди 1 година )
    Всички "експерти", които чакате фалита на Тойота, май няма да може да го дочакате. Ако Ви се струва, че Тойота прави нещо неразумно според Вас, мислете си "те знаят какво правят", а не пишете "кофти мениджъри". Несериозно е вие да давате оценки и съвети на мениджмънта на Тойота!
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Я помисли към кого може да се отнесе думата фанатизъм? Аз ти говоря с цифри и факти, а твоя единствен аргумент е обида към събеседниците и никакви цифри и факти в твоя защита. Смяташ ли, че търсенето на електромобили през 2030 година и ще е за половин милион броя? Аз мога да ти гарантирам, че ако днес toyota произвеждаше два милиона броя, щеше да ги продаде и да не стигнат. Всеки щеше да заложи на реномирана марка като toyota, а нямаше да играе на руска рулетка с тесла.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Фактите са си факти. "Обидчива слива" защо е в женски род, питам?
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак е значимо и за сравнение фабриката на Тесла-Панасоник в Невада сега е с 39 ГВТч капацитет и до 2024г. се планира разширение на 43 ГВТч
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    А ти получаваш ли пари от нефтения сектор?