Без масло автомобилният двигател няма да живее много дълго. Маслото, както знаете, действа като смазка и не само: то също така почиства повърхностите на вътрешните части и ги охлажда. И тъй като двигателното масло губи първоначалните си свойства по време на работа, то трябва да се актуализира през определени интервали от време или пробег. Със смяната се отърваваме от всички видове замърсявания и субпродукти от износването на мотора.
Самата процедура не е никак сложна, но има шофьори, които се затрудняват и срещат различни промени. Освен това, тя предизвиква и някои въпроси, като отговори на основните от тях дават експертите от изданието „За Рульом“.
8 въпроса за смяна на маслото (ГАЛЕРИЯ):
Отговорът е - поради конструктивните характеристики на двигателите. При двигатели с голям обем остатъкът може да достигне половин литър. Факт е, че пробката е в най-ниската точка на картера и би трябвало цялото масло да изтече, но понякога на дъното се образува прилична локва.
Затова веднага след като основната част от старото масло изтече сама, се повдига едно от предните колела – това, което е по-близо до пробката. Практиката показва, че по този начин изтича още значително количество мръсна масло от картера.