Днес легендарната италианска марка е далеч от върховете на славата си: през първата половина на 2022 Alfa Romeo е продала едва 11 736 автомобила в Европа, близо двойно по-малко дори от нишовата френска DS. Може би обновяването на гамата, започнало с новия кросоувър Tonale, ще помогне ситуацията да се промени. А междувременно на италианците им остава да си спомнят за миналото величие - за което има предостатъчно поводи. През 2022 се навършват 50 години от появата на един от най-успешните модели на компанията - Alfa Romeo Alfetta.
13 любопитни факта за Alfa Romeo Alfetta (ГАЛЕРИЯ):
Първата бензинова кола с турбо в Италия
Autodelta, поделението за състезателни автомобили на Alfa, създава и една лимитирана серия от 400 автомобила, наречена Turbodelta, за да покрие тогавашните изисквания за хомологация на FIA Group 4. Тази версия ползва турбокомпресор ККК, който увеличава мощността до 175 коня. Това е на практика първата италианска бензинова кола с турбо. През 1980 компанията обновява модела и премахва "Alfetta" от името му - колата вече се нарича само Alfa Romeo GTV. Появява се и версията GTV6, с 2.5-литровия V6 двигател от Alfa 6.
Autodelta, поделението за състезателни автомобили на Alfa, създава и една лимитирана серия от 400 автомобила, наречена Turbodelta, за да покрие тогавашните изисквания за хомологация на FIA Group 4. Тази версия ползва турбокомпресор ККК, който увеличава мощността до 175 коня. Това е на практика първата италианска бензинова кола с турбо. През 1980 компанията обновява модела и премахва "Alfetta" от името му - колата вече се нарича само Alfa Romeo GTV. Появява се и версията GTV6, с 2.5-литровия V6 двигател от Alfa 6.