IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota спира продажбите на два модела заради дизеловия скандал

Производителят на камиони Hino е фалшифицирал данни за емисиите от 2003 г. досега

Японската корпорация Toyota спря продажбите на два леки камиона, произвеждани от дъщерната компания Hino Motors. Причината е поредният дизелов скандал в автомобилната индустрия, който избухна след като Hino беше обвинена в измама с измерванията на вредните емисии на двигатели, работещи с „тежко“ гориво.


Hino Motors


Проведеното разследване разкрива, че Hino е фалшифицирал данните в продължение на почти две десетилетия, въпреки че първоначално ставаше въпрос за камиони, продавани само на вътрешния пазар от 2016 г. По тази причина се спират продажбите на лекотоварните Toyota Dyna и Toyoace, оборудвани с 4,0-литров дизелов двигател Hino.

Оказва се, че около 19 000 автомобила, продадени от 2019 г. насам, не са преминали достатъчен брой тестове по установената методика, а данните за изгорелите газове на двигателя не отговарят на реалните показатели. Автомобилите не подлежат на изтегляне, тъй като все още не нарушават установените в Япония максимални стандарти за съдържание на вредни вещества в отработените газове, съобщава Reuters, позовавайки се на представители на Hino.

Скандалът с манипулираните агрегати избухна през март. Тогава от Hino признаха, че са фалшифицирали данни за сертифициране от 2016 г. насам, като проблемът е засегнал най-малко 115 000 продадени камиона. Съобщава се, че двигателите са тествани във фабриката, като постепенно се променят детайлите на изпускателната система, докато се постигне желаният резултат.

По-задълбочено разследване установи, че производителят е участвал в измами много по-рано - поне през 2003 г., като тези действия са засегнали около 640 000 продадени коли. Скандалът засяга сериозно Toyota, която и без това преживява тежки времена. Автомобилният гигант, който притежава 50,1% дял в Hino, е обвинен в „недостатъчен контрол върху действията на дъщерната си компания“.

Hino е част от Toyota от 2001 г. и оттогава повечето от топ-мениджърите на производителя на камиони идват от компанията майка. На фона на скандала с дизеловите мотори акциите на Hino паднаха с 5,9%.


0 от 500