Японският спортен седан е преди всичко Mitsubishi Lancer Evolution и Subaru Impreza WRX STI. Някой вероятно ще си спомни за Nissan Skyline с турбокомпресор, а други симпатизират на Toyota Mark II Tourer V/Chaser Tourer V, както и на Toyota Altezza RS200. Това обаче не е всичко, което японската автомобилна индустрия може да предложи. В нейната историята има автомобили, от които Европа ще остане изненадана. Ето и част от тях, събрани на едно място.
Забравените японски спортни седани (ГАЛЕРИЯ):
Honda Civic Type R
Докато европейците се радваха на хот-хеча Civic Type R (FN2), в родината на марката царуваше седан (FD2). Двата модела споделят едно име, но са много различни. Седанът за Япония разчита на 2,0-литров атмосферен мотор K20A с мощност 225 к.с. (евро-версията е с K20Z4 с 201 к.с.) и е задно независимо окачване, а не с торсионна греда. Има още спирачки Brembo, стандартен самозаключващ се диференциал и твърдо шаси.
Докато европейците се радваха на хот-хеча Civic Type R (FN2), в родината на марката царуваше седан (FD2). Двата модела споделят едно име, но са много различни. Седанът за Япония разчита на 2,0-литров атмосферен мотор K20A с мощност 225 к.с. (евро-версията е с K20Z4 с 201 к.с.) и е задно независимо окачване, а не с торсионна греда. Има още спирачки Brembo, стандартен самозаключващ се диференциал и твърдо шаси.


0