Японският спортен седан е преди всичко Mitsubishi Lancer Evolution и Subaru Impreza WRX STI. Някой вероятно ще си спомни за Nissan Skyline с турбокомпресор, а други симпатизират на Toyota Mark II Tourer V/Chaser Tourer V, както и на Toyota Altezza RS200. Това обаче не е всичко, което японската автомобилна индустрия може да предложи. В нейната историята има автомобили, от които Европа ще остане изненадана. Ето и част от тях, събрани на едно място.
Забравените японски спортни седани (ГАЛЕРИЯ):
Mitsubishi Galant VR-4
Третият VR-4 (EC5A) отиде още по-далеч. Неговият дизайн тип „акула“ прави много приятно впечатление и до днес. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за малко над 5 секунди, като тайната на пъргавината се крие в 2,5-литровия V6 6A13TT двигател (280 к.с. при „механиката“ и 260 к.с. с адаптивната автоматична скоростна кутия INVECS-II). Задвижването на всички колела на VR-4 Type е допълнено с активен заден диференциал AYC (Active Yaw Control).
Третият VR-4 (EC5A) отиде още по-далеч. Неговият дизайн тип „акула“ прави много приятно впечатление и до днес. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за малко над 5 секунди, като тайната на пъргавината се крие в 2,5-литровия V6 6A13TT двигател (280 к.с. при „механиката“ и 260 к.с. с адаптивната автоматична скоростна кутия INVECS-II). Задвижването на всички колела на VR-4 Type е допълнено с активен заден диференциал AYC (Active Yaw Control).


0