Японският спортен седан е преди всичко Mitsubishi Lancer Evolution и Subaru Impreza WRX STI. Някой вероятно ще си спомни за Nissan Skyline с турбокомпресор, а други симпатизират на Toyota Mark II Tourer V/Chaser Tourer V, както и на Toyota Altezza RS200. Това обаче не е всичко, което японската автомобилна индустрия може да предложи. В нейната историята има автомобили, от които Европа ще остане изненадана. Ето и част от тях, събрани на едно място.
Забравените японски спортни седани (ГАЛЕРИЯ):
Mitsubishi Galant VR-4
Lancer Evolution е едно от най-известните творения на марката. С „напомпания“ Galant ситуацията е малко по-различна, въпреки че той участва в Световния рали-шампионат дори преди Evo. Първият VR-4 (E38A) е произведен през 1987-1992 г. в партида от 5000 копия в съответствие с изискванията за хомологация. Той е оборудван с 2,0-литров двигател с компресор 4G63T (до 241 к.с.), диференциално задвижване на четирите колела, задна многозвенна връзка и напълно контролирано шаси.
Lancer Evolution е едно от най-известните творения на марката. С „напомпания“ Galant ситуацията е малко по-различна, въпреки че той участва в Световния рали-шампионат дори преди Evo. Първият VR-4 (E38A) е произведен през 1987-1992 г. в партида от 5000 копия в съответствие с изискванията за хомологация. Той е оборудван с 2,0-литров двигател с компресор 4G63T (до 241 к.с.), диференциално задвижване на четирите колела, задна многозвенна връзка и напълно контролирано шаси.


0