Два от най-достъпните градски модели - Peugeot 208 и Dacia Sandero - за момента си оспорват титлата на най-продаван нов автомобил в Европа през 2022. При премиум автомобилите лидери са MINI Hatch и Audi A3. Но какво се случва в най-високия от трите сектора на пазара - луксозните автомобили?
Maserati MC20 е суперколата с най-голям пазарен ръст тази година - 13 900 процента. Но това е, защото през първото полугодие на 2021 имаше само една регистрирана бройка в Европа
Статистиката на агенция DataForce може да ни даде отговора. Но първо трябва да си изясним един друг въпрос: кои автомобили да смятаме за луксозни? Няма ясно определение къде минава границата между премиум моделите и луксозните модели. До миналата година приемахме за луксозни всички автомобили, чието базово ниво струва над 100,000 евро. Но автомобилната инфлация толкова се развихри напоследък, че над тази граница вече са коли, традиционно смятани за емблематични примери за премиум - като Mercedes S-Class или BMW 7 Series. Затова се налага да вдигнем малко прага и да включим в нашата класация единствено модели, които не могат да бъдат купени за по-малко от 125,000 евро. Ето как стоят нещата в сегмента за мултимилионери.
Най-продаваните свръхлуксозни коли в Европа:
16. Lamborghini Aventador - 181 продажби (-1% спрямо 2021, 1 бройка регистрирана в България)
17. Maserati MC20 - 140 (13 900%, една бройка в България)
18. Aston Martin DBS - 120 (-5%, 1 бройка в България)
19. Rolls-Royce Ghost - 117 (58%)
20. Ferrari 296 GTB - 84 (-)
21. Ferrari 812 Superfast - 49 (-49%)
22. Rolls-Royce Phantom - 46 (15%)
23. Bugatti Chiron (всички версии) - 25 (79%, 1 бройка в България)
24. Rolls-Royce Wraith - 19 (-56%)
25. Ferrari Monza -18 (-42%)