Два от най-достъпните градски модели - Peugeot 208 и Dacia Sandero - за момента си оспорват титлата на най-продаван нов автомобил в Европа през 2022. При премиум автомобилите лидери са MINI Hatch и Audi A3. Но какво се случва в най-високия от трите сектора на пазара - луксозните автомобили?
Maserati MC20 е суперколата с най-голям пазарен ръст тази година - 13 900 процента. Но това е, защото през първото полугодие на 2021 имаше само една регистрирана бройка в Европа
Статистиката на агенция DataForce може да ни даде отговора. Но първо трябва да си изясним един друг въпрос: кои автомобили да смятаме за луксозни? Няма ясно определение къде минава границата между премиум моделите и луксозните модели. До миналата година приемахме за луксозни всички автомобили, чието базово ниво струва над 100,000 евро. Но автомобилната инфлация толкова се развихри напоследък, че над тази граница вече са коли, традиционно смятани за емблематични примери за премиум - като Mercedes S-Class или BMW 7 Series. Затова се налага да вдигнем малко прага и да включим в нашата класация единствено модели, които не могат да бъдат купени за по-малко от 125,000 евро. Ето как стоят нещата в сегмента за мултимилионери.
Най-продаваните свръхлуксозни коли в Европа:
Един от малкото нови модели на Ferrari, които отчитат спад на годишна база (през първата половина на 2021 продажбите в Европа бяха 1076). Иначе наследникът на Ferrari 488 обещава 710 коня мощност и максимален въртящ момент, идващ доста по-рано, отколкото при предшественика му. Стартовата цена е малко под половин милион лева. През 2022 трима българи са станали собственици на F8 - двама на варианта Spider и един на Tributo.