IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За какво служат "хрилете" под задните брони на някои автомобили?

Специалните структури с прегради могат да бъдат пластмасови или гумени

Много шофьори дори не знаят за съществуването на тези специални "хриле" в "тялото" на повечето автомобили. Това е разбираемо, защото те са скрити от погледа под задната броня. За това защо е необходим такъв дизайн и какво ще се случи, ако се повреди, ви разказваме сега.


хриле


„Хрилете“ всъщност представляват ​​специални структури с прегради (те могат да бъдат пластмасови или гумени), които наистина приличат на хриле на риба. Те се намират на технологичните отвори в задната част на купето на автомобила. Най-често те са покрити от задната броня, поради което не се виждат. А пък тапицерията им пречи да се виждат от багажника.

Една от функциите на "хрилете" е да осигури нормална вентилация на кабината . В крайна сметка въздухът не само трябва да влиза свободно вътре, след като премине през филтъра, но и да излиза от „жизненото пространство“. Той излиза именно през хрилните клапани, чийто дизайн е проектиран така, че да изпускат въздух навън, но не и навътре, защото прахът и мръсотията могат да попаднат в салона. Между другото, това може да се случи на стари автомобили, където пластмасата на „хрилете“ е деформирана, така че и изправността на тези части трябва да се следи.

И ако, да речем, по време на ремонт на каросерията запечатате или затворите тези клапани с нещо, тогава можете да нарушите вентилационната система. В резултат на това в кабината ще се появи повишена влажност, прозорците постоянно ще се изпотяват и бактериите ще се размножават .


хриле


Втората, не по-малко важна функция на „хрилете“ е обезвъздушаването на излишното налягане в кабината. За да го почувствате, трябва умишлено да затворите клапаните и да затръшнете вратата или капака на багажника. В този момент човек усеща съпротивление при затваряне, което не е имало преди. Факт е, че потокът от въздух създава излишно налягане, което се неутрализира с помощта на правилно работещи клапани.

Ако си представим, че няма "хриле", тогава свръхналягането не би позволило на вентилатора да вкарва въздух през цялото време. Така пътниците отзад биха изпитали сериоден дискомфорт от жегата и високата влажност. Между другото, това изобретение се появява за първи път в автомобил малко след средата на миналия век. През 1965 година Chrysler патентоват "хрилете". А сега те могат да бъдат намерени на повечето автомобили.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    БМВ фен карам с 200 ( преди 1 година )
    На БМВ хрилете ми харесват повече
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Striker ( преди 1 година )
    Ми казва се отдушник/решетка за свръхналягане. Т.е. за да има въздушен баланс в кабината, освен да влиза, въздуха трябва и да излиза. ПС: Не се учудвам, че Крайслер са го патентовали, над 60% от съвреенните автомобили са с патенти на ГМ, Форд или Крайслер.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Иванов до 1 ( преди 1 година )
    Има си българска дума - отдушник. Жалузи е съвсем друго нещо- отварят се и се затварят с лостова система. И слабо ме интересува , как им викат , тия дето ги проектират.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    hahahah ( преди 1 година )
    до ogog:Джурналята тук обикновенно на хрилете на рибите им викат жалузи.... гледа го.... на кво ти прилича тва... ааа това си е професионален баблукатор....
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    ogog ( преди 1 година )
    Хриле, перка на акула - би трябвало да сте подковани малко повече. Пробвайте с жалузи и фин, поне така им викат тез дето ги проектират тези неща. Между дрОгото жалузите осигуряват под налягане в кабината при движение с цел принудена вентилация. Демек драгват пръцканото