IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заради големите надценки клиентите не се връщат при същия дилър

Производителите и търговците трябва да мислят как да защитят марките си в дългосрочен план

Новото проучване на GfK AutoMobility трябва да постави нащрек производителите на автомобили и дилърите що се отнася до новите цени на автомобилите, тъй като то разкрива, че надценките са сигурен начин да се навреди на репутацията на марката.


продажби


Според проучването 80% от купувачите на автомобили през май и юни са платили новата препоръчителната цена на дребно от производителя, а 34% са платили такси, за които никога не са чували и които вероятно са опит на дилърите да вдигнат още крайната цена.

Тъй като недостигът и кризата с чиповете все още възпрепятстват производството, 31% от купувачите са закупили модел, който не е техният първи избор. 30% пък правят компромис с екстрите, които искат, а 30% купуват от дилър, който не е първият им избор.

Връщайки се към надценките , те оказват значително влияние върху това как клиентите се чувстват при даден дилър. По-специално, 31% от хората, които са платили над MSRP, казаха, че ще кажат на другите да не отиват при този дилър и това е повече от два пъти повече от процента (14%) на хората, които са платили пълната MSRP.

Лошата мълва не е единственият резултат, тъй като 27% от хората, които са платили над препоръчителната цена на дребно от производителя, казват, че не биха закарали автомобила си на сервиз при този дилър. 

Най-лошото е, че 25% от хората, които са платили над препоръчителната цена на дребно от производителя, казват, че изобщо няма да се върнат в този шоурум. Това е ясен знак за производителите и най-вече за дилърите, да спрат с повишаването на цените на дребно.

Дилърите не са единствените, които могат да загубят, тъй като марките понасят доста значителни удари за своите хитрости. 27% от клиентите, плащащи над препоръчителната цена на дребно от производителя, казват, че „определено няма да купят отново тази марка“, докато 23% заявяват, че надценките на дилъра са повлияли негативно на мнението им за дадена марка. 

GfK AutoMobility отбеляза, че чувствата относно надценките се влошават, тъй като „пропорцията на купувачите, които твърдят, че няма да отидат при същия дилър за обслужване, се повишава с 9 процентни пункта – от 23% на 32% – само за един месец (от май до юни ).“ По същия начин процентът на хората, които открито заявяват, че биха казали на техни познати да не посещават този дилър, се е повишил от 28% на 35%.

Джули Кенар, старши вицепрезидент на GfK AutoMobility, прави следното заключение: „Производителите и търговците трябва да мислят отвъд днешните проблеми, за да защитят своите марки в дългосрочен план. Въпреки че плащането над препоръчителната цена на дребно от производителя може да не изглежда много по-различно от простото плащане на каталожната цена, нашето изследване показва, че генерираните негативни чувства са много по-силни и по-заплашителни за бъдещия бизнес.“


0 от 500
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дилъра е последна брънка на веригата, той играе по свирката на производителя. Може да варира с дребни проценти. Проблема с екстрите е, че са в пакети и някои които ислаш са в 2 или 3 пакета. А отделно идват скъпи. Зависи много и след като си купил комаъа, какъв сървис предлага...