IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пълен хаос с поръчките и доставките на нови коли в Германия

Близо 15 000 поръчани автомобила не са доставени в срок на клиентите

Ситуацията с доставките на нови автомобили е като навсякъде по света – поръчаните коли се бавят, а това изнервя както търговците, така и клиентите. Проблемът обаче е на път да стане още по-голям, смята вицепрезидентът на асоциация на германския автомобилен транспорт (ZDK) Томас Пекрун.


дилърски център


„В момента автомобилните производители и вносителите прехвърлят проблемите си към дилъри и клиенти. Търговците непрекъснато се оплакват от увеличаване на броя на направените от тях поръчки, което доскоро се случваше предварително рядко – по правило, когато на някой модел му предстои смяна на поколения. Сега обаче това е всекидневие и е голям късмет, ако някой клиенти си поучи колата в конфигурацията, която е поръчал“, обясни Пекрун.

Проучване на асоциацията за януари показва, че 80% от общо 884 дилърства на различни марки съобщават за подобни случаи с доставките. Към момента над 14 600 вече поръчани нови автомобили все още не са пристигнали при собствениците си, въпреки че сроковете за доставка са изтекли отдавна.

„Това са големи числа. Обикновено подобни неща се случват рядко – може би 2-3 годишно в една автокъща. Сега при някои от тях закъсняват по 100 и повече коли. Нали можете да си представите какво мислят клиентите за този търговец? Човек остава с впечатление, че производителите и вносителите не правят нищо, за да подобрят ситуацията и просто прехвърлят проблема на дилърите и клиентите. Те, от своя страна, не могат да сторят нищо, но са много изтощени от дългото чакане“, казва Пекрун.

Той допълни, че честа практика напоследък е клиентите да не получават колата в конфигурацията, в която са я поръчали. В повечето случаи обаче производителят и вносителят не предлагат компенсация както за забавянето, така и за грешката. А това е напълно неприемлива ситуация за един цивилизован пазар, особено след като той претърпя пасивен срив през 2021 г.

Снимка: ZDK

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Enzo ( преди 2 години )
    Аз си поръчах 840i xDrive Coupe facelift на 10 февруари от МКар Плодив, колата пристигна на 25 май. Не знам...
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоуоtа Моtоr Соrр. oбяви, чe щe cпpe пpoизвoдcтвo в пeт cвoи фaбpи
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX до 16 ( преди 2 години )
    Пич какви статии да чета - Тойота имаха повече запаси от чипове затова се справяха а не че сами си произвеждат чипове. Обаче запасите вече свършват затова ето ти новина:"Тоуоtа Моtоr Соrр. oбяви, чe щe cпpe пpoизвoдcтвo в пeт cвoи фaбpи
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    нямаш ( преди 2 години )
    представа от немско-говорящите страни! Щом мислиш, че в Австрия доходите са по-високи си ясен! Само за инфо: поинтересувай се колко пари вземи един архитект в Германия!! Сред тях няма особено много тарамбуки!
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #17 преди няколко дни написа 2 думи на немски с 2 грешки и не знаеше значението им. Така, че толкова за немският ти! А щом се правиш на много знаеш си преведи на немски работещи бедни и го пусни в търсачката. Тогава ще видиш какво ще ти излезе. В Австрия доходите са по-високи. Категория нормално семейство няма. Семействата със среден доход не получават 5-цифрени заплати. Дори и по статистика, колкото и да е изкривена и невярна не се доближават до тази стойност!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11: Как точно е трета в света, като е след Щатите, Китай и Япония?
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    За тойота се чака над 6месеца! За БМВ 5 или над 5 има някъв шанс за до 6 месеца за другото масови забавяния! Това е за БГ инфо от декември!
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 2 години )
    Не те знам колко разбираш немски, но си нахвърлял пълни безмислици! "работещи бедни" - имаш ли представа, че едно нормално германско семейство има 5-цифрен месечен доход?! За разлика, да речем от австрииско такова! И кой точно здравен фонд е фалирал - АОК, или Техника, или БКК, да не изброяваме! Явно ти си от "работещите бедни" и всички ти се струват такива!!
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    до #13 ( преди 2 години )
    Прочети съседната статия и ела пак да пишеш глупости, че Тойота били засегнати! И това е предполагам за Америка, че са имали количества. За Европа повечето ги правят в Япония и да сами си правят чиповете японците, ако не знаеш и не са зависими от китайските доставки. Поне Тойота и Хонда са така. За другите японски марки не зная особено тези дето се прецакаха да се обединяват с Рено. Там е ефтинджос всичко и се гледа печалбата на първо място, а не качеството.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до #14 ( преди 2 години )
    Личи си, че точно ти не си бил достатъчно в Германистан и нищо не си видял и нищо не знаеш. Държавата на работещите бедни в Зап.Европа. Най-ниските заплати от всички немскоговорящи държави, които са и съседи. Практически фалирала здравна система. Ако четеш преса в което се съмнявам, защото немския ти е много зле щеше да знаеш, че се наливат милиарди, една камара фалирали здравни фондове и още и още.Една от държавите в Европа с най-висок дълг.Виж колко и е дълга спрямо БВП и ела пак да ми говориш