IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да определите налягането в гумите без манометър

Прост метод, който ще ви спести доста главоболия

Много от шофьорите не обръщат достатъчно влияние на налягането в гумите, а това е грешка, която може да има сериозни последствия. При гуми с неправилно налягане се увеличава разходът на гориво, влошава се управлението и гумите се износват преждевременно.


гуми


За един шофьор е силно препоръчително да има манометър в автомобила - уредът, с който редовно да проверява налягането в гумите на своя автомобил. Тези, които са налични по бензиностанциите, в много от случаите не са верни и могат да доведат до пренапомпване на гумата, което също е вредно, както за гумата, така и за максимално късия спирачен път на автомобила.

Но какво да правим, ако нямаме под ръка въпросното устройство, наречено манометър?

Неведнъж е ставало дума, че гумите на автомобила трябва да се проверяват поне веднъж седмично. Но ако не разполагате с манометър има начин за за бързо и приблизително точно определяне на разликата в налягането на отделните гуми, което също е от съществено значение за правилната употреба на автомобила.

Подходящият метод е следният: При лек спад на налягането гумите те почти не променят формата си, така че визуалният метод не е подходящ, но т.нар. тактилен е подходящ. По твърдостта на страничната стена и по звука, издаван при удар, можете да разберете кое колело има нужда от помпане. Ако налягането е по-ниско с половин атмосфера, например, тогава ударът става глух и гумата не пружинира добре.

Ако всички гуми "звучат" еднакво, тогава можете да тръгвате на път без да се притеснявате. Но когато поне една гума реагира "тъпо" при удар по нея, трябва да ѝ обърнете повече внимание и да я напомпате поне с половин атмосфера, след което да повторите способа с удар с ръка по нея.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Български гражданин ( преди 1 година )
    Ако нямам манометър не може ли да изрежа едно малко брадв ... ъъъ парченце от гумата, колкото да погледна вътре, колко въздух има?!
  • #11
    15 rate up comment 0 rate down comment
    6+ ( преди 1 година )
    Отлична статия! Аз така проверявам и маслото и нивото в резервоара.
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 година )
    Не се бях смял така одавна!
  • #9
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Някой ( преди 1 година )
    Никак не може без манометър, именно за това са измислени манометрите, за такива като вас да не дрънкат глупости. Като се съмнява че е мека една гума отиваш и я проверяваш или на вулкани затвор или на бензиностанция. Нещо Неясно?
  • #8
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Тройльольо ( преди 1 година )
    А бре!Вас няма ли кой да ви забрани като "медия" и да ви осъди за писане на глупости и лъжи!
  • #7
    42 rate up comment 3 rate down comment
    Мда ( преди 1 година )
    От статията стана ясно, че някой дрънчи на "тъпо" .....
  • #6
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Apollo11 ( преди 1 година )
    Всъщност, хАвторчето е чел някъде нещо, но не го е разбрал..а пък да го обясни, съвсем не е могъл!Това със звука е решение, но не и за МПС, дето са с 2 атм налягане, че е много голяма грешката!Такава проверка се прави на камион или поне бус, където 0.5-1атм на фона на 5 или 8, вече не е толкова фрапантна разликата...
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тооочно така, тръгваш с
  • #4
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Реално обективен ( преди 1 година )
    Простотия до шия.По миризмата можели!Стига сте писали глупости!
  • #3
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Не ритайте и не удря ( преди 1 година )
    Просто си купите манометър или още по добре помпа която винаги да стои в багажника на колата. Може и компресор на 12 волта.