IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов краш-тест се оказа проблем за седаните

Само едно комби покри напълно изпитанието със страничен удар

Търсенето на по-големи SUV и пикапи нараства, което увеличава и шансовете за сблъсък с по-тежко превозно средство. По тази причина Застрахователният институт за пътна безопасност на САК (II HS) въведе нов краш-тест при страничен удар, за да симулира по-добре сблъсък с тежко преводно средство.


краш-тест


На изпитанието бяха подложени нови модели на седани със средни размери, които са популярни на пазара в САЩ, както и едно комби – Subaru Outback. И само то успя да си осигури добра оценка на теста, който се състои от удар с движеща се платформа. Тя тежи 1905 кг (колкото SUV със средни размери), а скоростта на движение е 60 км/ч (досега те беше 50 км/ч).

Outback получи най-добри резултати с добри или приемливи оценки за всички мерки срещу наранявания на водача и пътника отзад. Седаните VW Jetta и Hyundai Sonata бяха оценени с „приемливо“, като при германския модел беше отчетен повишен риск от нараняване на таза на водача и торса на пътника отзад.


краш-тест


Друг популярен седан – Honda Accord, получи оценка „на предела“, тъй като беше отчетено умерено навлизане на платформата в салона и повишен риск за главата на водача. Chevrolet Malibu, Nissan Altima и Toyota Camry бяха оценени с „незадоволително“, като при тях беше отчетен сериозен риск за возещите се на задната седалка пасажери заради проникване в купето.

Освен това, и в трите случая главите на манекените, заместващи водача и пътника зад него, минаха под защитната завеса и се докоснаха във вратите, което също беше отбелязана от експертите.


0 от 500
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Личи, че не си от най-умните 1
  • #1
    2 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С тия модерните пластмасови сапунерки по улиците най добре е да караш нещо със солидна рама и стоманени брони и ролбари. Нещо тежко с конструкция близка като на това черното на снимките което го ползват за краштестовете. Какво и да се удари в теб то да поема удара. Тестовете ясно показват че големите и тежки автомобили с рама са най безопасни. Стига разбира се да не се блъснеш в нещо твърдо като бетонна стена, стълб или дърво.