IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов краш-тест се оказа проблем за седаните

Само едно комби покри напълно изпитанието със страничен удар

Търсенето на по-големи SUV и пикапи нараства, което увеличава и шансовете за сблъсък с по-тежко превозно средство. По тази причина Застрахователният институт за пътна безопасност на САК (II HS) въведе нов краш-тест при страничен удар, за да симулира по-добре сблъсък с тежко преводно средство.


краш-тест


На изпитанието бяха подложени нови модели на седани със средни размери, които са популярни на пазара в САЩ, както и едно комби – Subaru Outback. И само то успя да си осигури добра оценка на теста, който се състои от удар с движеща се платформа. Тя тежи 1905 кг (колкото SUV със средни размери), а скоростта на движение е 60 км/ч (досега те беше 50 км/ч).

Outback получи най-добри резултати с добри или приемливи оценки за всички мерки срещу наранявания на водача и пътника отзад. Седаните VW Jetta и Hyundai Sonata бяха оценени с „приемливо“, като при германския модел беше отчетен повишен риск от нараняване на таза на водача и торса на пътника отзад.


краш-тест


Друг популярен седан – Honda Accord, получи оценка „на предела“, тъй като беше отчетено умерено навлизане на платформата в салона и повишен риск за главата на водача. Chevrolet Malibu, Nissan Altima и Toyota Camry бяха оценени с „незадоволително“, като при тях беше отчетен сериозен риск за возещите се на задната седалка пасажери заради проникване в купето.

Освен това, и в трите случая главите на манекените, заместващи водача и пътника зад него, минаха под защитната завеса и се докоснаха във вратите, което също беше отбелязана от експертите.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И от кога Subaru Outback е обикновенно комби? Той има по-голям просвет от повечето СУВ и стърчи с по една педя над нормално комби, да не говорим че тъй като е проектирано за тежки терени е с доста подсилено купе.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 3 месеца )
    Напротив - преди повече от 10 години NHTSA беше извадил статистика колко процента от автопарка е SUV и колко процента от катастрофите в САЩ са с участие на SUV. Познай коя цифра е по-голяма!
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абе СУВ с 1900кг. си е направо малък СУВ. При Х5, Мерцедес ГЛЕ и Кю 7 вече теглото гони 2500кг. с водача. Ако пък има още 3 пътника вече доближава 2800кг. За ГЛС, Х7 и Рейндж Роувър нещата ще са над 3 тона.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Производителите проектират колите не да са безопасни, а да се представят добре на известните тестове. В случая са въвели нов тест и са ги хванали по бели ***. Почти. Все пак не се справят толкова зле. Освен това този тест е далеч по релевантен за САЩ, където обикновените кръстовища преобладават, с предимство е първият пристигнал, а шофьорите масово са неопитни или изморени.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 3 месеца )
    До 6 Да, изключително рядко се случва GLE, Q7 или X5 да ми е до такава степен в багажника, че да не мога да му видя емблемата.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По анимационните филмчета имаше случки когато след удар айрбега се отваря след като си захапал волана. Също като тези дето минават под възглавницата след страничен удар
  • #6
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Първо Subaru-то не е комби и второ няма нищо общо между SUV и комби да не говорим за джип и тези за високите застраховки и такси са всички със седани БМВ глей ся ко прай на втора, рядко се среща някой с джип да лети.
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Така е, едно комби има 99% от практичността на джиБ без всичките му недостатъци.
  • #4
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Крайно време е модата на тежки и големи джипове да започне да бъде ограничавана. Примерно с по-големи данъци върху тях. По опасни са, горят повече, заемат повече място при паркиране. И всичко това за да може някой "да гледа от високо".
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Колата може да е цялата от пластмаса, но е важна клетката. Аутбека, да не би да е на рама случайно.