IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Четвърти електрически Jaguar изгоря, докато се зарежда

Собственикът иска от производителя да поеме отговорност за инцидента

Електрически автомобил се запали наскоро във Варна докато се зарежда на улицата и покрай него изгоряха още две коли. Все още няма информация за причините за този инцидент, но за пореден такъв бе съобщено от медии зад Океана.

 

Jaguar-I-Pace-Fire

 

В Байтън бийч, Флорида изгоря Jaguar I-Pace SUV, съобщава carscoops. Собственикът на машината Гонсало Салазар разказва за случая. След като се прибрал от пътуване паркирал Jaguar I-Pace и го включил за зареждане. На сутринта чува пукания, идващи от гаража му. Когато проверява, вижда гъст дим, но реагира адекватно, като веднага изкарва колата навън. Малко след това автомобилът избухва в пламъци и в крайна сметка от него остава това, което виждате на снимката. Само предницата е разпознаваема.

Според информацията това е четвъртият известен случай на изгаряне на I-Pace по този начин – т.нар. спонтанно запалване, което се смята за един от основните проблеми на електрическите автомобили. I-Pace използва батерии LG Chem, каквито са монтирани и в Chevrolet Bolt EV, а след най-малко 17 запалвания на Bolt EV, миналата година се стигна и спиране на производството за месеци на батериите за намиране на причината за спонтанното запалване.

Салазар претендира Jaguar да поеме отговорност за унищожаването на колата. Той казва, че неговата застрахователна компания е изпратила специалист да направи разследване и е обявил колата за тотална щета. От Jaguar са заявили, че трябва да направят собствено разследване и засега не поемат отговорност за случилото се.

Въпреки този пореден случай обаче статистиката сочи, че колите с традиционни двигатели с вътрешно горене (ICE) се запалват много по-често от електрическите. В началото на тази година властите в САЩ публикуваха официална статистика за пожарите на автомобили, като първите 4 места в тази негативна класация са за модели с двигатели с вътрешно горене. Данните са на американската застрахователна агенция AutoInsuranceEZ, която е използвала и статистиката за изтеглени превозни средства в сервизите заради опасност от пожар.

Когато става въпрос за броя на пожарите в колите, статистиката на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) и на Бюрото за статистика на транспорта (BTS) показва, че хибридите са най-застрашени – 3500 случая на 100 000 автомобила, като при тях общият брой на тези инциденти през миналата година е бил 16 051. На второ място са автомобилите с двигател с вътрешно горене – 1500 на 100 000 превозни средства (199 533 пожара за 2021 г.), докато електромобилите на практика почти не горят – 25 случая на 100 000 автомобила (52 пожара за 2021 г.).

 

 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 1 месец )
    Добре де хем спонтанното запалване е един от основните проблеми хем на практика почти не горят. То ако по статиите се ориентираме само електрички горят. Сигурно и за това е основен проблем за някой хора.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    3500 случая на 100 000 автомобила? Това значи, че 1 от 30 хибрида се самозапалва. Колкото и да е повече от пълните електрички, не може да е чак толкова повече...
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Ще се изненадаш, но има и доста запалени автомобили до 5 години. Марки като Ламборгини, Ферари, БМВ горят в началото на производството си.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А колко пожара са станали от запалена батерия на стар телефон?
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    до 3 ( преди 1 месец )
    Най-важното - ел. колите се запалват най-често при дефект по време на зареждане, когато в тях няма хора. Първо пуши, след това има пламъци под колата. Няма взривове като при ДВГ резервоар или газова бутилка. Хората имат време да се отдалечат. Като цяло, в пожаробезопасно отношение, електромобилите са огромна крачка напред в безопасността за хората.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    При ДВГ обикновено проблемът е при стари автомобили. Любопитно ми е да видя статистика за нови автомобили с ДВГ - до 5 г.
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Като гледам статистиката, е очевидно че са много по-качествени. Как ще коментираш чистите факти и сухи цифри:хибридите са най-застрашени 3500 случая на 100 000 автомобила, като при тях общият брой на тези инциденти през миналата година е бил 16 051. На второ място са автомобилите с двигател с вътрешно горене 1500 на 100 000 превозни средства (199 533 пожара за 2021 г.), докато електромобилите на практика почти не горят 25 случая на 100 000 автомобила (52 пожара за 2021 г.).
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ниско качество и висока цена. Това са електрическите коли днес.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това че колата е тотал щета е видно и за неспециалист от снимката ;)))