IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малък разрез на очите създава проблем на китайски шофьори

Системата за наблюдение на водача (DMS) често ги смята за заспали на волана

На неочакван проблем се натъкнал китайски шофьор, който установил, че електрониката на неговия автомобил твърде често го смята за „заспал“ на волана при режим на използване на полуавтопилот. А причината е в малкия разрез на очите му, какъвто се оказва, че сред китайците е твърде често срещан.

 

EwCUS9lWYAIko7y

 

Въпросът бе широко разгласен след публикация в китайската социална мрежа Weibo от блогъра DerekTLM. Той се оплаква, че Системата за наблюдение на водача (DMS), инсталирана в колата му, не работи правилно твърде често. Водачът постоянно е бил уведомяван, че е разсеян или заспал по време на път с включена система за полуавтономно шофиране. Интересното е, че блогърът кара XPeng, автомобил от местна марка.

Така собствениците на модерни автомобили в Китай са изправени пред неочакван проблем, който според CarNewsChina се е превърнал в една от най-обсъжданите теми в мрежата Weibo. Оказва се, че DerekTLM не е единственият с такъв проблем. Той е подкрепен както от други блогъри, така и от обикновени шофьори, на които DMS отказва използването на електронен асистент поради погрешно възприемане на формата на очите.

 

84c6e058614dfac74f4f7c6efe764578e44f6b76

 

DerekTLM тагна председателя на XPeng - He Xiaoping, в публикацията. След това автомобилният производител публикува официално съобщение, в което заявява, че е наясно с дефекта и ще се опита да го корегира в следващите актуализации на софтуера. Според CarNewsChina броят на автомобилите със системи за наблюдение на водача в Китай расте бързо, повече от трикратно през 2021 г. в сравнение с 2020 г., до 543 000.

Миналата седмица съд в Мюнхен нареди на производителя на електрически автомобили Tesla да плати на собственик на Model X 99 420 евро заради дефектен автопилот. Според ищеца системата не реагира адекватно на препятствия и може внезапно да спре колата насред пътя, излагайки на риск собственика и пътниците.

 

 

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Константин Лесов ( преди 1 седмица )
    Интересна статия, но заглавието звучи като нещо преведено през Google Translate.
  • #5
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Striker ( преди 1 седмица )
    Ковидарите да не се оплакват - Не стига, че не могат да го изкопират като хората, сега и мрънкат! Аре, плащайте за ковида и не се обяснявайте!
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    По големи копирачи от немците няма щом целият двг са копирали от французите и са го преписали на ото сметай
  • #3
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 седмица )
    После, защо искам олдскуул кола?! Ами, защото новите "супертехнологични" тенекии не различават буден от заспал човек! И това им е най-малкият проблем! Преди няколко месеца титаните от Тесла си заключиха ел. регулирането но седалките!......Алилуя, венсеремос, олле!
  • #2
    34 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тоест китайците са изкопирали DMS от някой западен производител, писан от бели хора за бели хора и сега се сетиха, че нещо не е както трябва...
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нямаше да е толкова смешно, ако системата беше примерно немска, позлвайки снимки и европейци. Ама ... чудно ми е какви лица са позлвали, да си тренират системата?